Jump to content

Önskar några köpråd om en 1965 Mustang


COCS

Recommended Posts

Hej på er alla!

Jag har tänkt köpa en 1965 års Mustang som en 'hobbybil' som bara skall köras på sommaren. Jag är ganska tekniskt lagd och har mekat mkt med BMW och Mercedes-bilar på 80-talet, men meka har jag ingen lust eller snarare tid med längre, utan vill köpa en Mustang i bra skick, så bra och original som möjligt. Jag hade senast en Chrysler Brougham New Yorker 1977:

http://www.classiccarsforsale.co.uk/cla ... arno/79217

Men den var alldeles för stor och 'trött' :?

Jag har nedanst. korta frågor om Mustang från år 1965:

1) Skall man satsa på en Cabriolet eller en HT? (för mig spelar det ingen större roll).

2) Ungefär hur mkt kostar en riktigt bra (mkt fin) Mustang Cabriolet eller en HT?

3) Hur mkt ändras prisbild om det är en automat eller manuell? (bör vara väsentligt).

Tack på förhand för svar på dessa frågor :crazy:

Mvh Christian Sjöberg

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Svårt att ge bra svar, men jag försöker, har haft några olika

Mustanger :) .

Om man satsar samma summa pengar på en HT som en cab

skulle kostat så får du en mycket fin HT, en HT är kanske

lite mindre intressant men otroligt klassisk 8)

En mycket fin HT får du för 150 och en cab hamnar nära

250, ja så stor skillnad kan det vara :shock:

Har ingen större betydelse för mig, automat är mer ett option,

standard var oftast 3växl manuell och extra val manuell 4växlad,

prisbilden oavsett typ av växellåda är inte av stor betydelse

för värdet på bilen :think:;)

Link to comment
Share on other sites

Tack för snabbt svar!

Med det antalet inlägg och erfarenhet du har, så känner jag mig nöjd med den infon, men vill ngn annan lägga till ytterligare kommentarer, så gör gärna det, tack!

Mvh Christian

Link to comment
Share on other sites

Allt beror på vad du skall ha din musse till.

Vill du ha körglädje före originalvärde.

Original är ju diagonal däck, men inte särskilt kul tex.

Tycker du det är värt 100k för att få lite vind i håret 2v om året.

3vxl. manuell -Nej, för tråkig.

4vxl. manuell ja särskilt om den är ngt modifierad med wire el. hydraulisk koppling om du gillar att köra busigt.

Vill du bara glida runt så satsa på en automat.

Se upp med 6:a>V8 konverterade bilar (T-code) samt påstådda GT bilar.

Finns många kunniga här på forumet från GBG som säkert kan hjälpa dig med råd o tips.

/Tommy.

Link to comment
Share on other sites

Tack för dessa informativa synpunkter!

Jag har även läst den tidigare tråden som nämndes ovan och jag suger åt mig kunskap som en torr svamp :think:

Skall fortsätta studera vad som finns att läsa om detta trevliga ämne.

Mvh Christian

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...