Jump to content

Recommended Posts

Är mäkta sugen på att sänka bilen en aning.

Ni som gjort detta, har ni även bytt dämparna? Eller panhardbar o allt vad det heter.

Jag kör ingen bana eller något annat actionfyllt. Är det något så är det raktfram :)

Till min fundering, lär jag byta något annat än bara fjädrarna?

Har läst runt lite men får lite olika svar :)

Antingen byter jag fjädrarna och gör en hjulinställning eller så får det vara. Plånboken e inte oändlig, tyvärr :crazy:

Vi bytte till Ford Racing fjädrar bara. Den blev LÅG och stötig.

Med tiden tycker jag den blivit "studsig" och det är för att dämparna är anpassade för normalhöjd och standardfjädrar. Så vi kommer byta dämpare till nästa säsong. Har kört med bilen sänkt i två år nu, så det funkar.

Optimalt blir det med dämpare oxo.

Snyggt blir det redan med att bara byta fjädrarna.

Fort går det att byta oxo, om det inte är en CAB, som har förstärkningsbalkarna bak... då måste man ha fjäderspännare/komprimerare, för det går inte att sänka ner bakaxeln så långt att fjädrarna trillar ut... det gör det på en "vanlig".

Så kör i två steg du, byt fjädrarna nu, köp dämparna sen... tycker jag

Det låter ju bra de där :)

Jo tänkte beställa från MP köper man själv från ebay kostar dom 1800 typ plus frakt o ev tull o moms. Så det e inte lönt.

Sen vill man ju ha dom på stört oxå :)

Avaktar med ordern till Tisdag då jag vet om jag behöver några "lower control arms" ;) Men jag tror det ska gå bra. Besiktningstajm :thumbdown:

Frågan e bara, ska man ta 2,5cm eller 3,75cm. Mina headers går ju rätt långt ner, tror dom e det första o ta i.

Har själv sänkt min med 2.5 cm är kanon nöjd med dessa fjädrar.

Jag har även bytt dessa saker också väghållningen är suverän nu :thumbup:

Ford Racing Fjädrar

Ford Racing Dämpare

MRT Panhard Bar

BMR Lower Control Arm

Ford Racing Stötdämarlager

Ford FR 500C Länkarmsbussning

Ford Racing Lower Arm

/ Pierre

Den är sänkt med 1,5"

Problem att få in domkraften under bilen, förr gick det bra framifrån, men efter montage av CDC chin spoilern så funkar det inte mer :evil:

Bara bak det fungerar i dag.

Får köra upp på plankor så jag får in domkraften :? .

Så köp 1" :thumbup:

/Micke

Den är sänkt med 1,5"

Problem att få in domkraften under bilen, förr gick det bra framifrån, men efter montage av CDC chin spoilern så funkar det inte mer :evil:

/Micke

Jag har Steedas fjädrar som sänker drygt 1", funkar bra med orginaldämpare men det är svårt med domkraften. Förresten, jag tror MP har semesterstängt !

Den är sänkt med 1,5"

/Micke

Jag har Steedas fjädrar som sänker drygt 1", funkar bra med orginaldämpare men det är svårt med domkraften. Förresten, jag tror MP har semesterstängt !

hmmf då får man ringa stockholmaren isf dom har iaf öppet :)

Dom har mer eller mindre samma pris nu har jag sett.

Man kan ju inte ha ledigt när alla ska handla eller :)

Tjena Kör med dessa stötdämpare http://www.mustangperformance.se/product.asp?pid=533 billigare än de som det länkades till tidigare.

Samt fords 1,5. Detta kit är jag nöjd med. Lite stötigare och så men inte så farligt.

Kolla in på http://www.americanmuscle.com/05-07-mus ... rings.html så ser du vad de olika kitten sänker fram och bak, samt med vilken hårdhet.

Med fords sänkning så blir det mer luft i hjulhuset bak än fram. En del andra kit sänker lite mer bak för att få lika mycket luft.

Per

Jag har något FR handling pack med fjädrar + dämpare samt ett stag i bak från MP, hittar inte detsamma på sidan, kanske slut?

Det var grymmt billigt och blev kanonbra, sänkte lagom mycket och bilen klarar vägbulor trots LT headers.

Mitt tips är att vänta och fråga Håkan om du nu vill ha det jag har...

Kommer du till stockholm får du gärna komma förbi och prova/kolla!

*Micke* ska bara veta hur sjukligt nära hans frontspoiler var att slå i marken vid Gävle cruisingen... Sänkning och CDC Chin är inte så trafikvänligt!

Tack för alla tips o tankar :)

Jag ska maila till MP och se vad han säger.

Återkommer.

Arno, du ska möjligtvis inte till Uppsala med stockholms gänget på Tisdag? :)[/quot]

Tyvärr. Du har PM!

Hej Linde!

HP är i USA men kommer hem på lördag han har fjädrar o stötdämpare + kraftigare krängningshämmare bak kolla hans sida under foos delar kostar bara ca 4.100kr det sänker ca 1-2 cm

Mvh Magnus

Hej Linde!

HP är i USA men kommer hem på lördag han har fjädrar o stötdämpare + kraftigare krängningshämmare bak kolla hans sida under foos delar kostar bara ca 4.100kr det sänker ca 1-2 cm

Mvh Magnus

Tack för tipset.

Skjuter dock upp detta tills jag fått ordning på avgasvärdena. Doh! :/

Hej!

Fick min bil sänkt 30 mm direkt vid Florida carcenter där jag köpte min 05 GT nu i vår. Det ingick även ett camber kit för att få rätt hjulinställning. Jag har 17" Bullitfälgar på min bil och tycker att sänkningen blev helt perfekt- Visst blir det lite stötigare och bullrigare men den ligger fasen så fint i rondellerna

Mvh Stafan