Jump to content

såld mustang gt och bilbyte


fenne

Recommended Posts

sålde tyvärr min mustang idag. :( till en lycklig ung kille uppe i sälen. kändes lite fel men anledningen till jag sålde den var att jag har börjat snegla på gt500 istället. tänkte ta hem en från usa och jag har sett att priserna varierar allt mellan 30000$-80000$. dom allra dyraste är ju gt500kr men är det någon annan skillnad på dom tro? miltal och sånt är relativt nära varandra trots det kan skilja 20000$. är dom allra billigaste på mellan 30000-40000$ något att ha? dom har rena carfax och det står att det itne är några clones.

finns där något man ska vara uppmärksam på? vanliga fel osv?

/mvh Alexander

Link to comment
Share on other sites

Kolla på Teamshelby.com

Jo, det är lite skillnad på en vanlig och en KR... En KR bör man inte köra om man inte är VÄLDIGT tät... Pga av reservdelspriser och Shelby policies...

/Nicke

ja jag läste på en tidigare tråd att det var tydligen så att alla "vanliga" gt500 har egentligen aldrig varit i närheten av shelby fabriken. utan utvecklingen av bilen har varit i sammarbete med shelby. så det är supersnake och KR som varit i själva shelbyfabriken om jag inte har helt fel.

nä så tät är jag inte :)

jag får leta fram pengarna under soffan för att ha råd med vanlig gt500 :D

Link to comment
Share on other sites

Vet att en del GT 500 är byggda i Las Vegas hos Shelby och en del i Flat Rock, Michigan hos Ford. Spelar nog ingen roll var de har byggts, är troligtvis bara en kapacitetsfördelning hos Ford precis som det är hos alla andra biltillverkare. KR versionen är ju bara en limited edition som handlarna i USA har jackat upp priset på. Har sett nya till försäljning som enligt tillverkningslappen har ett rekommenderat pris på 47.000 USD men som handlaren med ett brett leende bjuder ut till 80.000 USD "Just for you my friend ,today" :shock: . Många försöker pressa upp priserna och tror bilarna är värda mycket mer än vad de gett, det är lätt att hitta bilar som legat ute till försäljning en längre tid och de finns det alltid större prutmån på. Men det finns gott om bilar så det är bara att leta runt. Ett annat tips kan vara att köpa i slutet på månaden då handlarna belånar bilarna som är till salu månadsvis. Frågar du i början på månaden så prutar de förmodligen inte en dollar, medan om du gör affär i slutet på månaden så kan du om du har lite kall förhandlingsvana pruta rejält. Lyckades själv skala bort mer än 25%.

Good Luck

CMC2501 Magnus Widell

Link to comment
Share on other sites

afan. ja för min budget är inte så stor. har 2-3 bilar nu som jag håller på att kollar på. dom ligger runt 33000$ men kanske kan pruta ner dom något till om jag väntar nån vecka. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
vill också ha... men just nu är det frugans tur dvs nytt kök... :cry:

haha ja men nästa gång blir det din tur! ;)

nja vet inte, fick ju en ny vinterbil... Focus RS... fast om de är rätt borde de va min tur igen efter köket å då ska de nog bli något lika snyggt som din... :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

tackar! det är en 07:a som har rullat i californien. en tidigare ägare. 1400mil :D

Varsågod. ;)

Oj, bilen har rullat lite för vara en -07:a. Min bil hade rullat 2500 mil när jag fick hem den från Florida.

afan. fast 2500mil är ju inga mil för en hingst! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest my little pony

Grattis Fenne......läste ditt inlägg här 2010-10-19.....

men va hände igentligen....ligger redan på Blocket.....

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

nä inget speciellt har hänt. :)

där är inget fel eller nått sånt på den men jag fick den ganska sent på säsongen och är snart dags att ställa in den. så tänkte kolla intresset om där är någon som vill ha en körklar kanonfin gt500 till våren. :)

det blev i all stress som jag tog och beställde denna för ville hinna köra lite innan vinter. visst färgen är riktigt fin osv men jag var ute efter bland annat annan färg och lite annat.

så får jag sålt denna nu så har jag gott om tid i vinter och sitta dregla över bilar "där borta" :D

/mvh

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

okidoki.....lycka till då.....själv har jag en som guppar på havet

på väg mot STHLM....håller med om att säsongen är slut nu....men det finns ju tid att få de klara på vinterhalvåret så man är klar till våren....

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

okidoki.....lycka till då.....själv har jag en som guppar på havet

på väg mot STHLM....håller med om att säsongen är slut nu....men det finns ju tid att få de klara på vinterhalvåret så man är klar till våren....

MVH "my little pony"

afan får säga grattis då :)

vad blev det för någon då? färg/årsmodell osv.

jo det är klart. får jag inte sålt den nu innan vinter så blir det antagligen ny remsats till kompressorn. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Fenne för fan.....törs inte säga vad som "skutan" kommer lastat med i sin container.....man har ju köpt nått som är lika stort som ett vykort....i datan....men det är ju för fan minst 4,5 m långt i verkligheten....men det är nog 2-3 veckor tills det landar här vid kaj i STHLM....vem fan vet om motorn är med??? det är ju som o vad med i postkodmiljonären.....man vinner aldrig...och hur ska man kunna det när man bor i en koja i skogen utan brevlåda????

Men så fort jag har fått i land modellbilen för den är ju så stor på datan så återkommer jag med detaljer....na....

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest my little pony

Ja du "fenne" nu kom min orm....

Den kom till Norrköping i förra veckan med båt...med 2 andra bilar i containern...en ren elbil Toyota Rav4 och en plymouth Satelite..

containern åkte tåg till Södertälje kom fram i förrgår dit...

Containern kom med lastbil igår till grannen ....vi lastade ut igår ..

Närmaste dörrarna stod Toyotan sen stod min uppe snett på Sateliten.... det gick bra o få ut de men fy fan de måste vara små de där mexikanarna som lastar bilarna för det var skittrångt o få loss min bil....

Batteriet var nästan dött men med starthjälp så spann bilen igång direkt....inte enda skada kunde vi se på bilen....men jag kunde inte köra de 2 km jag har hem till mitt garage i snöstormen, hade inget fäste...fick stå kvar till idag för nu ska den få åka lastväxlare hem.

Kan bara ge stort tack till min agent som har skött de hela därborta

o till de som har hjälpt till här hemma ..TACK TACK...

Nu börjar väl pappersjobbet med berörda myndigheter strax..men som tur är så har man ju lite tid till våren....

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...