MrTurbo_1645 July 4, 2010 Report July 4, 2010 Spanar runt lite efter avgasystem till mustangen. Visst kan det vara fräckt med sidepipes men det låter inte som jag vill och det hänger för lågt.Hittade ett sådant avgas jag vill ha men det står:"For cars that came from the factory as dual exhaust or had a dealer installed-style 2" dual."Vad innebär detta rent praktiskt, jag hade singel rör på original, vad e skillnaderna mot dem med dubbelt? Citera
fast66 July 4, 2010 Report July 4, 2010 Singel och dubbelsystem har ofta helt olika fästpunkter/upphängningar. Det "nya" börjar redan efter grenrören, med en H- eller X-pipe (H = original).Ev behöver du flyttta infötningen för bromsslangen då den kan komma att ligga emot. Detta gäller iaf 65/66, men din kanske ska ha en tvärställd dämpare både i enkel och dubbelsystemen? Citera
MrTurbo_1645 July 4, 2010 Author Report July 4, 2010 Aha, det är fästpunkter det gäller, det ser jag inga problem med att svetsa dit nya. Men inga stora modifikationer är alltså nödvändiga då, dra om bromsrör etc är ju lugnt. Det är ett dubbelsystem med två dämpare det gäller. Edit:[youtube:1fd046ku] [/youtube:1fd046ku] Citera
fast66 July 5, 2010 Report July 5, 2010 Tittade just i Hansens avgaskatalog, de har ett komplett med H-pipe, 66-68. Ser helt annorlunda ut (=BRA) jfrt med mitt gamla Hansensystem som de bockat själv.AVG6AL är deras reservdelsnummer., sidan 21 i avgaskatalogen. Citera
MrTurbo_1645 July 5, 2010 Author Report July 5, 2010 Men inte är det väl 3" och i rostfritt? 4600:- + frakt då... Citera
fast66 July 5, 2010 Report July 5, 2010 Spanar runt lite efter avgasystem till mustangen. Visst kan det vara fräckt med sidepipes men det låter inte som jag vill och det hänger för lågt.Hittade ett sådant avgas jag vill ha men det står:"For cars that came from the factory as dual exhaust or had a dealer installed-style 2" dual."Vad innebär detta rent praktiskt, jag hade singel rör på original, vad e skillnaderna mot dem med dubbelt?------------------------------------------------3 tum och rostfritt, det var ju lite ny input, sas...det var ju inte precis vad du frågade efter, men lycka till :-) Citera
MrTurbo_1645 July 5, 2010 Author Report July 5, 2010 Spanar runt lite efter avgasystem till mustangen. Visst kan det vara fräckt med sidepipes men det låter inte som jag vill och det hänger för lågt.Hittade ett sådant avgas jag vill ha men det står:"For cars that came from the factory as dual exhaust or had a dealer installed-style 2" dual."Vad innebär detta rent praktiskt, jag hade singel rör på original, vad e skillnaderna mot dem med dubbelt?------------------------------------------------3 tum och rostfritt, det var ju lite ny input, sas...det var ju inte precis vad du frågade efter, men lycka till :-)hehe inte frågat efter någon typ av system egentligen bara vad texten betydde. De låter grymt skönt de där det jag vill åt och sedan är det ju "klart". Avgasystem så länge bilen finns.... Citera
68-ht July 5, 2010 Report July 5, 2010 Tjena!Provahttp://www.summitracing.com/parts/MPE-15819/Har hört en musse med trimmad 302 med detta system!Låter riktigt, riktigt nice Passformen var riktigt bra,vad jag såg! men markfrigången lider ju med 3"+att resonansen vid ca3000 varv är riktigt hög. Skulle nog köra samma fast i 2,5" !Men smaken är som baken!Tänk på att det är en stor skillnad i ljud med rostfritt!MvhMichaelps. riktigt cool bil du har! ds Citera
walther July 5, 2010 Report July 5, 2010 jag monterade på magnaflow 3" rostfritt på min -67 ivåras,köpt på hansen 7800:- med reducers.smidigt,bra ljud,håller för evigt Citera
MrTurbo_1645 July 5, 2010 Author Report July 5, 2010 jag monterade på magnaflow 3" rostfritt på min -67 ivåras,köpt på hansen 7800:- med reducers.smidigt,bra ljud,håller för evigt Jasså de har? Inte sett. Bra passform? Gör en liten film så man får höra. =) Citera
Recommended Posts