mobcharge April 13, 2004 Report April 13, 2004 Oki, här är det dags för en liten service, frågan kan tyckas väl banal men vilken typ av tändstift är favoriten?Jag utgår från att det finns en hel del folk här som averkat avsevärt mkt mer stift i sin 351w än jag har.så kort och gott, favoritstift och varför?Mvh D Citera
Gäst April 13, 2004 Report April 13, 2004 Det här blir bergis lång disskution om det här så jag börjar!!! *ler*Jag kör samma typ av motor som du.Min maskin har 11:1 i komp med mekanisk kamaxel med så mycket lyft att jag saknar vacum. Kraftigt MSD system som ger gnistan.Jag kör med helt vanliga NGK stift (glömt betäckningen) och de funkar kanon!! Billiga dessutom.Hör själv! http://www.mustangclubsweden.com/picts/Media/Per%20Berglund.AVIJag fick tipset av Magnus Eriksson som kört Dragrace i många år och hade värdsrekord i sin klass på slutet av 90-talet med NGK.Dessa stift tål att bli dränkta med soppa som så ofta händer med trimmat och stora fläskiga förgasare.Provade Bosch 1 gång och dom blev snabbt förstörda i keramiken.Finns säkert massor av stift som funkar lika bra men jag lämnar inte ett koncept som funkar.Något som igentligen är viktigare än vilken typ man köper är att du "gappar" in dom korrekt.Kör du trimmat och MSD svetslåga så kan man gå upp 1 eller 2 tiondelar.Jag har 1mm nu vilket gör att gnistan blir kraftig. Citera
mobcharge April 14, 2004 Author Report April 14, 2004 Oki, men då tar jag och litar på dig kör dockj inte särskillt trimmat, än.. Citera
ThomasFB April 14, 2004 Report April 14, 2004 Avvik inte mycket från rekommenderat värmevärde, annars är det väl bara att köra. Alla konstigheter och specialstift är det ingen ide med, enligt min åsikt.Man kan eventuellt tjäna lite på att slipa sidoelektroden, men det beror väl främst på förbränningsutrymmets form och kolvtoppen. Brukar köra själv med 1,2 mm gap. Har någongång använt indexbrickor, men blev inte övertygad. Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 14, 2004 Report April 14, 2004 Hej.Stift till 351W glöm då inte att prova ACCELU-GROOVE NR 378 jag kan garantera attni blir nöjda. Det finns givetvis andra nr på dessa stiftsom då har andra värme värden men dessasom jag rekomenderat passar bra på minlätt vässade 351W. :wink: Citera
mobcharge April 14, 2004 Author Report April 14, 2004 Oki, bara att buga, ännu en gång visar sig detta vara sveriges bästa motorforum Har en liten fråga till, oljefilter? vilket/vilka som man kan köpa över disk på typ micro/mekonomen etc.vet att det åxå är basic men har aldrig bytt oljefilter på en 351 Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 14, 2004 Report April 14, 2004 Hej igen.Inga problem att köpa oljefilter samma typ annvändspå många av FORDs motorer, även på nya V8orna.FL1A är nummret och finns på hyllan i alla Mekonomenbutiker. :wink: Citera
ThomasFB April 16, 2004 Report April 16, 2004 Hej.Stift till 351W glöm då inte att prova ACCELU-GROOVE NR 378 jag kan garantera attni blir nöjda. Det finns givetvis andra nr på dessa stiftsom då har andra värme värden men dessasom jag rekomenderat passar bra på minlätt vässade 351W. :wink:Vilken märkbar förbättring kan man få med "trick" stift?. Citera
Radioman April 16, 2004 Report April 16, 2004 351C med något mer lyft än standard 4V. Kompression 11.5:1. Tändsystem Mallory Comp9000.Stift som förra ägaren använt/använde, som ser fina ut =1. ACDelco R43TS2. NGK BP6FSfin filmsnutt och gött ljud ovan Citera
mobcharge April 18, 2004 Author Report April 18, 2004 blev accel stiften då de fanns över disk, sjukt att det kan göra så mkt att byta stift Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.