Henke CMC 2232 July 13, 2010 Report July 13, 2010 Nu börjar saker o ting röra sig med mitt projekt.Vecka 31 är det dags för Classic Car Week i Rättvik och närjag och frugan var där förra året med frugan så tog vi beslutetatt vi skulle fortsätta vara där framöver, och då hela veckan.Steget var då att ha en husvagn och då en som matchar Mustangen.På en samlarmarknad uppe i Torsby hittade vi en SMV 25 från -71i mycket använt skick.Jag slog till direkt, kopplade och drog hem den för att under någramånader slå mig blodig på detta kadaver-projekt.Kostnaden än så länge är inte så farlig för att vara en totalrenovering.Vagnen gick loss på 4000:- och material ca 2000:-Lack + Klarlack 1500:-, Färg insida ca 1000:-Än så länge har jag lagt ut ca 9000 för vagn och renovering.Har skrivit ner allt jag köpt och ska göra en koll när allt är klart.21 juli ska bilprovningen göra sin koll och förhoppningsvis går allt bra. Citera
MrTurbo_1645 July 14, 2010 Report July 14, 2010 Grymt!Alltid gillat SMV sedan farsan hade en.Bra jobbat! Citera
Henke CMC 2232 July 14, 2010 Author Report July 14, 2010 Tackar tackar.Idag rotade jag igenom de flesta av alla de kablar som finns inne i vagnen.Gör en ritning på vart de sitter och vart de går.Tog mig nästan 3 timmar att få igång innebelysningen.Så nu funderar jag på hur jag ska stänga av utelampan utan att behövabryta strömmen för alla lampor. Måste ha en knapp någonstanns men vissasaker har försvunnit genom alla år och föregående ägare.Mitt största problem är dock att jag inte lyckas få höger blinkers att fungerasom den ska. Provat att ringkoppla kabeln från handske till lampa och kabelnär hel men så fort jag får ström i handsken så fungerar inte blinkersen.Nu är jag dock för trött för att hålla på något mer så jag fortsätter min kampmot tid och husvagn imorgon. Citera
JH July 15, 2010 Report July 15, 2010 Ett bra rostfritt objekt..... snyggt! Varför nämner man att man bytt lite plåt. Det där såg inte enklare ut. Citera
Henke CMC 2232 July 15, 2010 Author Report July 15, 2010 Ett bra rostfritt objekt..... snyggt! Varför nämner man att man bytt lite plåt. Det där såg inte enklare ut. He he, nej så direkt enkelt har det inte varit längst vägen men helt klart värt det.Finns dock inget roligare än en rejäl utmaning.Idag monterade jag sidomarkeringarna, framfre belysning, bakljus.Fick även ordning på belysningen inne i vagnen vilket inte var det lättaste jaggjort då många generationers ägare sedan 71 har klippt och skarvat kablar.Blir mer spännande när en och samma kabel är både svart, vit, grå, blå, röd och gul.Vilken färg skall det vara? Många ringkopplingar och felsökande för att få fram rätt svar.Tog mig nästan två timmar att lista ut vilken kabel som gick till utebelysningen och vilkenav knapparna på panelen som den gick till.Testade även elbromsarna genom att koppla vagnen till V70'n och dra på rejält på en grusplanoch stampa på bromsen. Märklig känsla när bilens ABS hoppar in och vagnens bromsar nyperåt. Allt fungerade dock precis som det skulle och vagnen hoppade inte över bilen och någotannat konstigt. Citera
bj0rne July 17, 2010 Report July 17, 2010 Bra jobbat. Du tar väl Mussen som dragbil till besiktningen?Alltid kul att se projekt som går framåt ( mitt egna projekt haltar lite... ) Citera
Henke CMC 2232 July 18, 2010 Author Report July 18, 2010 Bra jobbat. Du tar väl Mussen som dragbil till besiktningen?Alltid kul att se projekt som går framåt ( mitt egna projekt haltar lite... )Om jag hinner få i ordning på elen i Mussen till på Onsdag.Jobbar 10-13 timmar om dagen och har lite halvsvårt att hinna med migsjälv och mina projekt samt frugan. Får försöka göra någon halvhalt ochta tag i bilen nu.Blir inte Mussen klar till på onsdag så drar jag vagnen med V70'n tillbilprovningen. Blir en sträcka på ungefär 5 mil vilket gör att jag får chansenatt känna hur vagnen upplevs efter en modern bil. Då får jag en referensnär jag väl drar den med Mustangen Är löjligt spänd inför bilprovningen och deras betyg Har ju slitit som ettdjur sedan augusti förra året med vagen. Dock några månaders uppehållunder vargavintern. Citera
Henke CMC 2232 July 18, 2010 Author Report July 18, 2010 Lite fler bilder på renoveringen.Nu börjar inredningen ta form.Har fler bilder på ingång men orkar inte föra överdem från kameran ikväll. Känner mig nöjd över att snartvara klar, lagom till Rättvik. Citera
Recommended Posts