Jump to content

C4 drar först efter viss fördröjning


Recommended Posts

Om lådan drar först efter viss fördröjning, framförallt när man lägger i back, är det bara att spänna remmarna då? När man kör märker man inte av det alls. det är enbart från stillastående. Inget slir, enbart fördröjning. Tacksam för svar.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Rör inte inställningarna på banden utan att

tala med någon som vet hur man gör.

Mr Berglund på forumet kan troligtvis tala

om för dig vad som kan göras.

Har du kollat växelådsoljan så att det är

rätt mängd i automaten detta har mycket stor

betydelse för arbetsmoment i lådan. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jag har kollat upp felet lite närmare. Fördröjningen sker lika mycket på drive som back, men enbart när bilen är kall. Om man kört bara 5 minuter så försvinner fördröjningen. Fördröjningen är inte alls speciellt irriterande. Det kanske är oljan som behöver bytas eller fyllas på. Jag har ännu inte kollat oljenivån :oops:

Link to comment
Share on other sites

Hej i vårsolen!

Ja prova först att helt byta ut oljan.

Du kan bara byta 50% av oljan då resten ligger kvar i turbinen.

För att tömma den så har den oftast en avtappningsplugg som du hittar under inspektionsplåten vid startkransen.

Sen kan du prova att justera främmre och bakre band och se om du märker något.

Jag tror mer på skit i lådan om inte det hjälper

Förmodligen bör du rengöra hela ventilhuset som sitter inuti lådan.

Säkerligen fullt med skit som hindrar ventiler och kall olja att röra sig.

Lådan funkar lite bättre när den är uppvärmd och oljan börjar bli flyktig

Är du någorlunda vän med skruvar och muttrar så klarar du det enkelt.

Bort med vacummodulator och pinnen som går in där. Passa på att köpa ny modulator.

Bort med oljetråget så ser du ventilhuset

Det sitter med ca 10-tal skruvar med 6-kant skalle.

Notera innan du lossar skruvarna hur växelreglaget går in i huset.

När du lossat dom så får du allt i näven.

Ta in det i vardagsrummet där du demonterar hela huset och rengör allt.

Här måste du vara noga att hålla reda på ventiler,fjädrar och kulor.

Var på en ren plats!

Använd ATF eller naftabaserade lösningsmedel för rengöring.

Ej förtunning!

Montera ihop fyll på olja och provkör.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...