Jump to content

Mustang Mätarhus


streetsaleen

Recommended Posts

Tjena nu e de så att jag har en MPH mätare i min Mustang, brukar oftast vara problem vid besiktning så jag brukar slänga dit en Mph/kmh mätartavla o den mätaren går ju bara till 160 MPH (240 Km/h) medans saleen mätaren går till 200 mph. o det är ganska bökigt med att få alla nålarna rätt. Och hastigheten stämmer inte alls. då satt jag o tänkte på att om man att man kanske kan sätta dit ett helt komplett mätarhus istället från en vanlig Mustan GT.

nu e frågan kommer hastighetsmätaren att stämma och kommer kilometer mätaren som visar hur långt bilen har gått visa så som det var innan eller visar den helt fel den pga att man satt dit ett helt annat mätarhus?

Mvh Björn Petersson

Link to comment
Share on other sites

har inte saleen km mätare du kan köpa av dem? Har för mig att jag sett det i någon annons eller bil vill jag minnas (kan iof ha väldigt fel med). Om den säljs i kanada så finns det garanterat

Link to comment
Share on other sites

jo saleen har Km/h mätare i canada men men har hört rykten om att det ska va väldigt dyrt + att jag måste ha clustret som e kalibrerad i Km/h.. det räcker inte att bara byta mätar tavlan. saleens Mph mätare går till 200 mph och saleens km/h mätare visar inte till 300 Km/h så det blir ju lite fel då.

Link to comment
Share on other sites

så databoxen styr inte mätarställningen? utan i clustern? Rätta mig någon om jag har fel

nej du har rätt

när vi (Grufman Bil) beställer från Ford så måste man ange mätarställning varvid Ford lägger in detta

Exclusive Cars har ju för normala mätaren, kanske kan de enkelt ändra sin layout så den passar dig, kan vara värt ett telefonsamtal :think:

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag printade en egentillverkad Km/h skala på genomskinlig plast som vidhäftar. Den passar Saleens skala. Fäste denna seden helt enkelt på glaset framför mätaren (går lätt att sätta på/ta bort). Det gick igenom både reg besiktning och inga kommentarer vid kontrollbesiktning nu senast. Se bif fil (text är vit, resten genomskinlig).

Link to comment
Share on other sites

tjena peace,

aldrig sett dig på någon träff? ny bil eller inte ofta på träffarna?

mvh bosse

Tja! Nä, är tyvärr inte ofta på träffar. Har tänkt öka mitt engagemang många gånger, men tja, mkt jobb+ tre ungar och aktiviteter hit och dit som alltid kolliderar, hinner knappt lufta bilen känns det som :(

PS. Har haft den sedan Nov 2006 (bodde då i Boston, tog den sedan med hem 2007)

Link to comment
Share on other sites

så databoxen styr inte mätarställningen? utan i clustern? Rätta mig någon om jag har fel

nej du har rätt

när vi (Grufman Bil) beställer från Ford så måste man ange mätarställning varvid Ford lägger in detta

Exclusive Cars har ju för normala mätaren, kanske kan de enkelt ändra sin layout så den passar dig, kan vara värt ett telefonsamtal :think:

Så då borde jag kunna köpa ett komplett begagnat Mustang Gt mätarhus och montera in i bilen, sen ska hastigheten stämma??

Förutom kanske lite småpill med mätarnålarna då förstås. hittade en kille som kaliberar mätare.

Link to comment
Share on other sites

så databoxen styr inte mätarställningen? utan i clustern? Rätta mig någon om jag har fel

nej du har rätt

när vi (Grufman Bil) beställer från Ford så måste man ange mätarställning varvid Ford lägger in detta

Exclusive Cars har ju för normala mätaren, kanske kan de enkelt ändra sin layout så den passar dig, kan vara värt ett telefonsamtal :think:

Så då borde jag kunna köpa ett komplett begagnat Mustang Gt mätarhus och montera in i bilen, sen ska hastigheten stämma??

Förutom kanske lite småpill med mätarnålarna då förstås. hittade en kille som kaliberar mätare.[/quote:3vektl65]

Om du hittat en som kalibrerar mätaren så skulle jag beställa tavla från saleen och kalibrera om den som du har. Borde bli det snyggaste alternativet

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Så nu har Håkan fixat min hastighetsmätare med hjälp av en SCT Xcalibrator II :clap: Man får räkna ut däck dimensionen, och utväxling o sen nått mer värde, kommer inte exakt ihåg vilka värden. men det var iaf nått värde som han ändrade på i Växellådan... Håkan vet vad han pratar om :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...