laxkungen Posted August 6, 2010 Report Share Posted August 6, 2010 Var kan jag köpa förbättringsfärg till min Mustang från 1966? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikael_s CMC2293 Posted August 14, 2010 Report Share Posted August 14, 2010 Jag har provat två metoder och båda misslyckades, men du har kanske bättre tur...California Mustang säljer bättringsfärg på sprayburk. I mitt fall stämde kulören inte alls med kulören på bilens lack. Bilen är omlackad i vad jag tror är originalkulören, men detta faktum är ju en osäkerhet. Kanske finns det andra som har bättre erfarenhet av dem.En firma som blandar till billacker kan scanna av färgen på din bil och i bästa fall leta upp receptet på färgen. Hittar de bara receptet så blir det säkert utmärkt resultat, men det finns en uppsjö av olika färgleverantörer och det är inte säkert att lackfirmans leverantör har receptet till en Ford 1966. Jag rekommenderar dig att testa alt 2. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools Posted August 14, 2010 Report Share Posted August 14, 2010 Som jag sa till Lasse, när vi träffades i onsdags, så är jubästa sättet att låta någon "fota/scanna" lacken man harpå bilen, och ta fram en färg. Eftersom en 20-30-40 årgammal lack har bleknat en hel del, är det bästa att "fota"lacken, och ta fram ett recept. D.v.s om man vill ha enbättringsfärg. Annars får man gå på färgkod. Men då gällerendast att få en färg med annat lösningsmedel än vatten! Mvh.pools Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laxkungen Posted August 15, 2010 Author Report Share Posted August 15, 2010 Tack för era svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts