August 6, 201014 yr comment_95733 Hejsan, jag har precis fått min bil besiktad.. nu är det så att när jag trycker plattan.. så börjar bilen hoppa och bluddra som om den feltänder något extremt, men med tanke på att det känns som den gör det på fler cylindrar än en samtidigt så är jag lite fundersam.Bilen går perfekt på tomgång och när man inte trycker plattan..
August 7, 201014 yr comment_95769 Det kan være bensinfilteret som er tett, eller kanskje bensinpumpen som ikke klarer å holde trykket oppe???
August 7, 201014 yr comment_95772 TjenaDu kör väl Cobra tror jag. Jag har haft samma fel på min 2ggr, båga gångerna var det en tändspole som pajjat(en av dom bakre) och båda gångerna hade jag motortvättat bilen innan Bilen går som den ska vid normal kör körning men med belastning börjat den bluddra (missar på en cylinder).Visar sig att vatten rinner ner vid dom bakre tändspolarna och dom funkar inte som dom ska.
August 8, 201014 yr Author comment_95847 OKej.. hur gick du till väga för att se vilken tändspole som var sönder? bytte du bara en i taget tills du hittade rätt? haha
August 9, 201014 yr comment_95885 Första gången lämnade jag in bilen, andra gången kände jag igen symptomenoch jag förstod att det var motortvätten.
August 11, 201014 yr Author comment_96000 Du hade helt rätt.. var tändspolarna.. eller ja där någonstans iafa, för tog bort dom blåste rent och satte i orginal tändspolar så funkade bilen kanon.. tills bilen kokade
August 20, 201014 yr comment_96400 Jag har samma sympton på min Cobra men bara ner det är blött ute. Efter ett tag börjar den gå som en påse nötter så fort jag går på gasen. På tomgång och smygkörning funkar det. Tror dock det beror på mitt CAI där filtret sitter i skärmen framför framhjulet. Så fort bilen stått still en stund funkar den ett tag utan problem för att sedan komma tillbaks igen. Har aldrig några problem med bilen när det är torrt. Bra med bilar som inte går att köra i regn
August 20, 201014 yr comment_96412 Prova att sätt ett cirukulärt avskärmande kring filtret. Har jag haft på bilar som haft CAI nere vid hjulet.
August 20, 201014 yr comment_96416 Prova att sätt ett cirukulärt avskärmande kring filtret. Har jag haft på bilar som haft CAI nere vid hjulet.Kan du förklara mer i detalj/bild hur du menar?På förhand tack
August 20, 201014 yr comment_96419 Bild har jag ingen för jag inte har kvar den bilen...Men principen är som en CDA (BMC) eller CCI-box (SIMOTA) (olika namn för olika tillverkare) Vanligen har man ju en avskärmning när filtret befinner sig i motorrummet för att säkerställa att det inte suger varmluft. Principen här bli alltså att den avskärmningen går runt hela filtret så att vatten inte stänker upp på filtret. Filtret suger ju inte vatten, då det inte är det trycket, om det är helt avskärmat så att luften endast kan komma underifrån. Detta gör även att levnadslängden på filtret förlängs då det blir mindre skit som samlas på filtret.Vet inte om den förklaringen var till någon hjälp, men det fungerade i alla fall bra för mig. Och jag har sett den lösningen på Skylines också som har filtret vid vänster framhjul.
August 21, 201014 yr comment_96470 Bild har jag ingen för jag inte har kvar den bilen...Men principen är som en CDA (BMC) eller CCI-box (SIMOTA) (olika namn för olika tillverkare) Vanligen har man ju en avskärmning när filtret befinner sig i motorrummet för att säkerställa att det inte suger varmluft. Principen här bli alltså att den avskärmningen går runt hela filtret så att vatten inte stänker upp på filtret. Filtret suger ju inte vatten, då det inte är det trycket, om det är helt avskärmat så att luften endast kan komma underifrån. Detta gör även att levnadslängden på filtret förlängs då det blir mindre skit som samlas på filtret.Vet inte om den förklaringen var till någon hjälp, men det fungerade i alla fall bra för mig. Och jag har sett den lösningen på Skylines också som har filtret vid vänster framhjul.Okay tack så mkt tror dock det blir enklare att byta till avskärmat filter under huven istället kanske kan ju inte skilja så mkt effektmässigt heller synd bara eftersom mitt CAI är förganpassat och allt
August 21, 201014 yr comment_96471 Bild har jag ingen för jag inte har kvar den bilen...Men principen är som en CDA (BMC) eller CCI-box (SIMOTA) (olika namn för olika tillverkare) Vanligen har man ju en avskärmning när filtret befinner sig i motorrummet för att säkerställa att det inte suger varmluft. Principen här bli alltså att den avskärmningen går runt hela filtret så att vatten inte stänker upp på filtret. Filtret suger ju inte vatten, då det inte är det trycket, om det är helt avskärmat så att luften endast kan komma underifrån. Detta gör även att levnadslängden på filtret förlängs då det blir mindre skit som samlas på filtret.Vet inte om den förklaringen var till någon hjälp, men det fungerade i alla fall bra för mig. Och jag har sett den lösningen på Skylines också som har filtret vid vänster framhjul.Okay tack så mkt tror dock det blir enklare att byta till avskärmat filter under huven istället kanske kan ju inte skilja så mkt effektmässigt heller synd bara eftersom mitt CAI är förganpassat och allt Ska du ha det under huven så skaffa inte avkärmning av RF stål, alu eller något sådant för det är bara for show...det skärmar inte då det värms upp av motorn. Skaffa i så fall en avskärmning i kolfiber eller dylikt som verkligen skyddar mot värmen och som omsluter filtret.Har du bara en vanlig avskärmning får du in varmluft ändå = sänkt effekt.
August 21, 201014 yr comment_96473 Bild har jag ingen för jag inte har kvar den bilen...Men principen är som en CDA (BMC) eller CCI-box (SIMOTA) (olika namn för olika tillverkare) Vanligen har man ju en avskärmning när filtret befinner sig i motorrummet för att säkerställa att det inte suger varmluft. Principen här bli alltså att den avskärmningen går runt hela filtret så att vatten inte stänker upp på filtret. Filtret suger ju inte vatten, då det inte är det trycket, om det är helt avskärmat så att luften endast kan komma underifrån. Detta gör även att levnadslängden på filtret förlängs då det blir mindre skit som samlas på filtret.Vet inte om den förklaringen var till någon hjälp, men det fungerade i alla fall bra för mig. Och jag har sett den lösningen på Skylines också som har filtret vid vänster framhjul.Okay tack så mkt tror dock det blir enklare att byta till avskärmat filter under huven istället kanske kan ju inte skilja så mkt effektmässigt heller synd bara eftersom mitt CAI är förganpassat och allt Ska du ha det under huven så skaffa inte avkärmning av RF stål, alu eller något sådant för det är bara for show...det skärmar inte då det värms upp av motorn. Skaffa i så fall en avskärmning i kolfiber eller dylikt som verkligen skyddar mot värmen och som omsluter filtret.Har du bara en vanlig avskärmning får du in varmluft ändå = sänkt effekt.Köper troligtvis detta genom Erik på Torqhttp://www.lethalperformance.com/03-04- ... it-p-22813Blir det bra?
August 21, 201014 yr comment_96483 Ja den såg mkt intressant även för mig ska jag säga. Helt avskärmad och ser ut att ta luften från hjulhuset.
August 21, 201014 yr comment_96489 Ja den såg mkt intressant även för mig ska jag säga. Helt avskärmad och ser ut att ta luften från hjulhuset.Ja men på mitt nuvarande ligger ju filtret framför hjulet, vilket iaf inte detta gör.http://www.garaget.org/?car=202258ℑ=1897293
August 21, 201014 yr comment_96493 Ja den såg mkt intressant även för mig ska jag säga. Helt avskärmad och ser ut att ta luften från hjulhuset.Ja men på mitt nuvarande ligger ju filtret framför hjulet, vilket iaf inte detta gör.http://www.garaget.org/?car=202258ℑ=1897293Vad jag menade var att principiellt ska den suga kalluft på detta sätt. Men om du har möjligthet, typ g-meter, mät skillnaden i ax på 0-100 o 100-160.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.