August 20, 201014 yr comment_96417 HejSkall byta förgasare på min Mustang 68. Bilen har idag orginal motor/förgasare. 302motor 4ports förgasare.Undrar vad som passar direkt på 302 motorn. Hoppas slippa adaptrar osv mot insuget. Holly eller EdelbrockHoppas någon kan hjälpa mig med detta.MVH Henrik
August 20, 201014 yr comment_96443 Hej.Båda typerna passar oftast direkt på insug, däremot såfår du göra om lite med anslutningar och gasreglage.Du bör skaffa förgasare med 500 eller 600 cfm det förstaär mer rätt för en standardmotor och den andra är somsynes lite större, den går även att använda direkt påstandard Förgasare är en smakfråga annars, original 4V Autoliteeller annan typ original är föståss det som motorn villha, dessutom är originalförgasarna lätta att justera ochpacka om Själv har jag alltid gillat Holley men börjar tvivla på derasnya, har en sådan som inte vill fungera 100%, har enäldre monterad nu som är betydligt trevligare, nog omdet I ditt fall tror jag att du skulle få mycket trevlig känslamed en Edelbrock 500 eller kanske en 600, dessa är mycket vänliga att byta munstycken och bestycka änHolley Köp en Edelbrock tycker en Holley fantast
August 20, 201014 yr comment_96461 Hej,läste att en 600 är för stor för en originalmotor (en Autolite 4100 är på 480 cfm) så en 500 är nog mer rätt om du inte tänkt att trimma.//Mats
August 22, 201014 yr comment_96524 HejSkall byta förgasare på min Mustang 68. Bilen har idag orginal motor/förgasare. 302motor 4ports förgasare.Undrar vad som passar direkt på 302 motorn. Hoppas slippa adaptrar osv mot insuget. Holly eller EdelbrockHoppas någon kan hjälpa mig med detta.MVH HenrikHej.Använder en 4 port Edelbrock 500 förgasare med manuell choke till min 302, visserligen en 70:a men det funkar utmärkt. Finns modeller som passar rakt av till Ford med kickdown anslutning o.s.v./Dan
August 23, 201014 yr comment_96574 Hur vore en Road Demon 525a? Den verkar vara simpel och passar för original eller lätt trimmad motor.Nån som har erfarenhet?http://www.carcraft.com/techarticles/11 ... index.html
August 24, 201014 yr comment_96604 Köp inte en Demon, kvaliteten er inte bra, jeg har haft en del problem med min Demon, kass gänga på jets(dyse) och inlet fittings.Köp Edelbrock/Holley eller QuickFuelhttp://www.quickfueltechnology.com/
August 25, 201014 yr Author comment_96661 HejsanTackar så mycket för tipps och hjälp. Detta har hjälpt mig. Beställde idag en Edelbrock förgasare.
September 5, 201014 yr comment_97112 HejsanFick för någon dag sedan på Edelbrock förgasaren. Allt passade perfekt. gasreglage, manuell scock osv.Bilen startade och gick hur bra som helst med nya förgasaren.Edelbrock 1404 500 cfmMvh Henrik