Henke cmc 2171 Posted August 22, 2010 Report Share Posted August 22, 2010 Är i tagen att byta bakre fästet på min låda, en C4. Lyfte lådan i tråget(med mellanlägg,ja) och fästet fanns det knappt några spår kvar av! Gick att hissa upp lådan 10cm!!Då till min fråga: Muttrarna undertill är ju inga problem att få bort men bultarna som sitter fäste-låda, hur kommer man åt dom? Måste man ta bort växellådsbalken för att byta fästet??(1968:a Ht 302,c4) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommyax Posted August 23, 2010 Report Share Posted August 23, 2010 Ja, palla upp lådan med domkraften, lossa balken, annars kommer du inte åt bultarna i lådan./Tommy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henke cmc 2171 Posted August 25, 2010 Author Report Share Posted August 25, 2010 Fästet bytt! Det gamla föll isär i tre delar.. Bökigt att få dit det nya! Lossade växellådsbalken, men kunde inte ta bort den då H-pipan var ivägen! Bökigt,trångt men nu är det gjort! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommyax Posted August 26, 2010 Report Share Posted August 26, 2010 Grattis, känns skönt när det är gjort.Hur ofta jävlas det inte , "jag ska bara,,,," för att upptäcka att det inte går så smidigt man tänkt./Tommy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
joben Posted August 29, 2010 Report Share Posted August 29, 2010 Hadde du vibrationer innan du bytte upphenget ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henke cmc 2171 Posted September 3, 2010 Author Report Share Posted September 3, 2010 Nja, mer att hela bilen gungade till när jag la i växellägena. Men med nytt fäste känns det som en ny bil så det var klart värt att byta! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts