Jump to content

Fråga om stereo


BHE

Recommended Posts

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har inte haft några problem med brända skivor eller vanliga. Men skulle ni behöva byta tycker inte jag ni ska vara ledsna för de, om ni inte vill ha allt original då.

Nää inget att sakna direkt men vore ändå praktiskt med usb om det går.

Link to comment
Share on other sites

Min shaker 500 laggar och kastar ut brända skivor på löpande band. Har testat olika skrivhastighet och fabrikat på skivorna samt även olika brännarprogram men det funkar bara inte. Däremot funkar den bra med de flesta köpeskivor så länge de inte är för mycket musik på så att de är fullt utnyttjade kapacitetsmässigt. Men hur som haver, jag har ledsnat och kommer köpa en ny stereo och byta ut shakern.

Link to comment
Share on other sites

Min shaker 500 laggar och kastar ut brända skivor på löpande band. Har testat olika skrivhastighet och fabrikat på skivorna samt även olika brännarprogram men det funkar bara inte. Däremot funkar den bra med de flesta köpeskivor så länge de inte är för mycket musik på så att de är fullt utnyttjade kapacitetsmässigt. Men hur som haver, jag har ledsnat och kommer köpa en ny stereo och byta ut shakern.

Benny jag tror nog att jag kommer ta samma väg som dig. Byta ut shakern mot t.ex någon 7 tums Multimedia Stereo där allt finns i. Navi,Bluetooth,DVD,USb mm.

Måste bara leta fram på olika forum va jag behöver för utrustning för att det ska funka och vilka stereo som passar.

Kollar man på youtube verkar det vara lätt att byta ut stereon.

De är snygga också kan jag säga. Blir riktigt snyggt på de bilderna som jag har kollat på folk som har byt ut stereon.

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle byta en cd som redan fanns i shakern och stoppade in annan men då ville inte shakern att spela upp cd:n pga det var error och spottade ut skivan. Minns inte om det var bränd eller original cd som bråkade men jag spelade upp en av de övriga som fanns kvar en kort stund och stoppade efteråt i cd.n igen som fick error första gången. Då funkade det. Det här har hänt mig bara en gång så bortsett från det, har shakern fungerat utmärkt.

Link to comment
Share on other sites

Min måste övertalas om jag matar in brända mp3 innan den godtar den. Säger error minst tre ggr innan den tar skivan mindre känslig för vanlig cd. Vad behövs det för prylar om man vill ha usb sticka till stereon??

Jag har aldrig kört annat än brända mp3 skivor och har aldrig haft ett enda problem. Jag kör enbart med verbatims skivor.

Link to comment
Share on other sites

Har testat Verbatim också. Krånglar precis som alla andra i min shaker. Dessutom precis som Robban skriver så kan en skiva funka efter en stund igen. Men plötsligt kan den bryta var som helst på skivan under uppspelning, eller för all del välja att spela hela skivan... Så jäkla irriterande. Jag har siktat in mej på en Alpine. Då kan jag också köra med ett usb direkt i front-uttag. Storleken på enheten är "dubbel Din" och de har övergångsadaptrar som man pluggar mellan bil och nya stereon. Enkelt och bra då jag inte fattar mycket om el! När jag ändå håller på ska jag klistra dämpmatta i dörrarna. Gör en del för ljudet samt lite "mercedes-klonk" när man stänger dörrarna :) Det gillar jag! Även solen har fläckar och i mussens fall är en av dem skrammel i dörrarna tycker jag. Finns för övrigt säkert fler märken på stereo som funkar bra också, bara den har storleken "dubbel Din". Är ju inte särskilt snyggt med en täckbricka där shakern suttit.

Link to comment
Share on other sites

Dumt kanske... men har ni provat med en rengöringsskiva, som rengör lasern?

Mvh.

pools

Det där var faktiskt jävligt smart pools. Har ej testat det. ska köpa en rengöringsskiva imorgon och köra det.

Tänkte gå till bilen imorgon endå och låta den köra lite på tomgång.

Link to comment
Share on other sites

Dumt kanske... men har ni provat med en rengöringsskiva, som rengör lasern?

Mvh.

pools

Har provat, funkar inte bättre för det :-\

Kommer byta till en Dubbel-Din Pioneer och efter det hutta min shaker så långt jag kan.

Kommer efter byte även ha möjlighet till Usb och Aux =)

Link to comment
Share on other sites

Har provat, funkar inte bättre för det :-\

Kommer byta till en Dubbel-Din Pioneer och efter det hutta min shaker så långt jag kan.

Kommer efter byte även ha möjlighet till Usb och Aux =)

Körde du rengöringsskivan på någon av 6 cd platserna eller körde du den på alla 6.

Jag körde nyss den på alla 6 platserna. Körde lite min house,trance skiva och inget hack eller något.

Men måste ju köra en längre period för att kunna veta exakt om det har fixats eller inte.

Link to comment
Share on other sites

Skit i det! Om du bara startar upp bilen och mullrar lite så drar den bara i sig en massa soppa och surar ner sig.Skall du starta bilen så bör du ut och köra en sväng så att allting få arbets temperatur. Enligt tidigare tråd så mår Ac-n inte heller bra av att startas upp en liten stund. Jag förstår att du vill höra lite gott muller men hav förtröstan, våren närmar sig raskt

Mvh

Stefan

Det där var faktiskt jävligt smart pools. Har ej testat det. ska köpa en rengöringsskiva imorgon och köra det.

Tänkte gå till bilen imorgon endå och låta den köra lite på tomgång.

Link to comment
Share on other sites

Skit i det! Om du bara startar upp bilen och mullrar lite så drar den bara i sig en massa soppa och surar ner sig.Skall du starta bilen så bör du ut och köra en sväng så att allting få arbets temperatur. Enligt tidigare tråd så mår Ac-n inte heller bra av att startas upp en liten stund. Jag förstår att du vill höra lite gott muller men hav förtröstan, våren närmar sig raskt

Mvh

Stefan

Njaee... det är klart att man måste varmköra ordentligt. Men DET är nyttigt.;)

En motor mår bra av att varmköras emellanåt. Ett par tre gånger under vintern.

Eller hur, ni motorgurus.

Mvh.

pools

Link to comment
Share on other sites

Körde du rengöringsskivan på någon av 6 cd platserna eller körde du den på alla 6.

Jag körde nyss den på alla 6 platserna. Körde lite min house,trance skiva och inget hack eller något.

Men måste ju köra en längre period för att kunna veta exakt om det har fixats eller inte.

Jag körde reng. skivan från alla 6 platserna, hjälpte inte :(

Provat bränna på olika skivor och med olika program, funkar inte bättre.

Det jag upptäckt är att cd-spelaren funkar bra ca. 5-10minuter sen börjar den hacka o tappa spår även ibland på köpeskivor.

Problemet uppstår alltså när radion blivit varm, det är då lasern får en egen vilja :-\

Nu har jag som sagt tröttnat och kommer till våren byta stereo =)

Link to comment
Share on other sites

Skit i det! Om du bara startar upp bilen och mullrar lite så drar den bara i sig en massa soppa och surar ner sig.Skall du starta bilen så bör du ut och köra en sväng så att allting få arbets temperatur. Enligt tidigare tråd så mår Ac-n inte heller bra av att startas upp en liten stund. Jag förstår att du vill höra lite gott muller men hav förtröstan, våren närmar sig raskt

Mvh

Stefan

Jag tog ut den faktiskt från garagen och körde lite runt parkeringen medans jag körde rengöringskivan.

Link to comment
Share on other sites

Hur går det att ersätta de vanliga högtalarna (inte basarna i framdörrarna) med andra 4 ohms högtalare? Skillnad i ljudkvalitet? Orkar Shakern driva? Lutar åt 5,25" JVC eller Sony i så fall.

Link to comment
Share on other sites

Svarar själv på min senaste fråga. Har just demonterat högtalarna fram o bak. Det är 4 ohms så problemet är löst. Storleken är 5x7" både fram o bak.

Specifikation:

6U5T-18808-CA

4 OHM

25 W

DRQFA

Made in China

Link to comment
Share on other sites

Svarar själv på min senaste fråga. Har just demonterat högtalarna fram o bak. Det är 4 ohms så problemet är löst. Storleken är 6x8" både fram o bak.

Specifikation:

6U5T-18808-CA

4 OHM

25 W

DRQFA

Made in China

Vad blev det för högtalare? Handlat på multiedia imp eller?

Link to comment
Share on other sites

Nix, har inte lagt ut veckopengen än. Letar högtalare i storleken 5x7", fick editera min uppgifter ovan. På nätet är det uppgivet att högtalarstorleken är 6x8" men då jag mäter upp dem så är de 5x7" (overall 145 x 205 mm, monteringshål 130 x 185mm).

Nått bra tips på högtalare?

Link to comment
Share on other sites

Nix, har inte lagt ut veckopengen än. Letar högtalare i storleken 5x7", fick editera min uppgifter ovan. På nätet är det uppgivet att högtalarstorleken är 6x8" men då jag mäter upp dem så är de 5x7" (overall 145 x 205 mm, monteringshål 130 x 185mm).

Nått bra tips på högtalare?

Nä funderar på byta har en cab själv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...