Mustangmach September 2, 2010 Report September 2, 2010 Hej,Jag har uppmärksammat att min motor ibland tenderar att glödtända (gå bakåt) när jag stänger av motorn.Vad kan detta fenomen bero på Tacksam för svarMvh Robban Citera
Gtttggg September 3, 2010 Report September 3, 2010 Pga du har en diesel? Skojar bara. Kolla vad för tändstift du har i motorn. Kanske de har för hög temperatur och behöver byta till kallare om du inte har original för de ska inte glödtända i vanliga fall. Citera
65 rangoon red September 3, 2010 Report September 3, 2010 För fet bränsleblandning kan ge sotavlagringar i förbränningsrummen som i sin tur kan orsaka glödtändning. Kolla stiften, de kan ge en indikation på om bränsleblandningen är för fet. Ulf Citera
Gurra September 3, 2010 Report September 3, 2010 Ett tips,prova att låta motorn gå 20 sek på tomgång innan du vrider av den,hjälper ibland Citera
CMC 1061 Berra September 3, 2010 Report September 3, 2010 Det kan absolut vara för fet bränsleblandning. men om drar olja så kan felet bero på det med. Jag förutsätter att tändningen står okay från början. Annars kan det vara ett problem med.Berra Citera
ThomasFB September 6, 2010 Report September 6, 2010 Hej,Jag har uppmärksammat att min motor ibland tenderar att glödtända (gå bakåt) när jag stänger av motorn.Vad kan detta fenomen bero på Tacksam för svarMvh RobbanStäll tändningen rätt Citera
Recommended Posts