Jump to content

Ford 9 bakaxel

Recommended Posts

Hej!

Kan ni hjälpa mig lite. Tänker köpa en diffad 3:50 bakaxelklump från Usa. Är osäker vilken yoke jag har. Har provat att mäta men hittar ingen info. Klumparna säljs ofta med 1330 eller 1310. Kan man ändå få dem att passa mot original kardan genom byte av U-joints?

Mvh. Mats

Hej!

Kan ni hjälpa mig lite. Tänker köpa en diffad 3:50 bakaxelklump från Usa. Är osäker vilken yoke jag har. Har provat att mäta men hittar ingen info. Klumparna säljs ofta med 1330 eller 1310. Kan man ändå få dem att passa mot original kardan genom byte av U-joints?

Mvh. Mats

1310 är vanligast men 1330 är även det en standard men ovanlig på Mustang om det ens fanns original

Har du inga ambitioner på att trimma hårt så duger 1310 men du ska veta att dom är klena.

Egentligen spelar det ingen roll om du väljer 1330 eller 1310 på yoken!

Du kan köpa ett knutkors som har båda dimensionerna.

Tex 1310 på den del som sitter kardan och 1330 på den del som monteras på yoken

Har själv enbart 1330 överallt efter att kört av ett kors.

:D Tack Per! :D Det var det jag hoppades på för dels säljs de flesta med 1330 och sedan verkar det ju dumt att underdimensionera för att sedan ångra sig. Jag ställde en fråga i samma ärende tidigare här angående leverantörer. Kanske du känner till någon bra leverantör i Usa tex. dessa 2 här under eller ska jag satsa på Summitracing eller Mustangunlimited MustangPlus mm.

Mvh. Mats

http://www.justrearends.com/

http://www.justdifferentials.com/