Schröder Posted September 25, 2010 Report Share Posted September 25, 2010 Hejsan!Sitter här och tänkte beställa tändkablar till min nybyggda 302 men vad skall man välja... Hade tänkt köra med silicon kabel ca 8mm men vad för motstånd bör man satsa på?Finns ju allt ifrån 1500ohm/ft till 40ohm/ft i denna underbara katalog jag har framför mig Sen tips på matchande stift till kablarna uppskattas också, så jag inte bränner upp stiften pga: för lite motstånd i kabeln/för mjuka stift....Motorn är byggd enligt spec nedan:-302 "borrad "0,30"-10:5:1 i komp-Lite värre hydraul cam-Moddifierade orginal toppar med 58cc-Pertronix effekt tändspole "flame thrower 2"/troligen orginal fördelareMVH Schröder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted October 2, 2010 Report Share Posted October 2, 2010 Hejsan!Sitter här och tänkte beställa tändkablar till min nybyggda 302 men vad skall man välja... Hade tänkt köra med silicon kabel ca 8mm men vad för motstånd bör man satsa på?Finns ju allt ifrån 1500ohm/ft till 40ohm/ft i denna underbara katalog jag har framför mig Sen tips på matchande stift till kablarna uppskattas också, så jag inte bränner upp stiften pga: för lite motstånd i kabeln/för mjuka stift....Motorn är byggd enligt spec nedan:-302 "borrad "0,30"-10:5:1 i komp-Lite värre hydraul cam-Moddifierade orginal toppar med 58cc-Pertronix effekt tändspole "flame thrower 2"/troligen orginal fördelareMVH SchröderJag köpte 8mm kablar på HansenRacing, hade tänkt kopparledade för full strömstyrka till stiften, men säljaren där frågade om jag hade brytarlöst typ petronix flame thrower, jag har det och då sa han att jag skall ha kol ledade kablar, annars kan det bli magnetiska störnings fält. Allt enligt säljaren på Hansen./ Lemmy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted October 2, 2010 Report Share Posted October 2, 2010 Ford Racings egna utan tvekan!-Perfekt passning-Hög kvalitet på kablarna så de hårdnar inte redan första året som många gärna gör.-Uppmärkta kablar-Rätt vinkel på kontakterna mot tändstift- Finns i färger Röd, Blå, Svart och Gul-Pris är okejhttp://www.summitracing.com/parts/FMS-M-12259-C301/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted October 2, 2010 Report Share Posted October 2, 2010 Hej.Byt fullt ut, som Pelle, problemet med 8mm äratt det är svårt att få plats med dessa ioriginal fördelarlockets urtag, trångt med riskför att dom inte når ner helt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted October 3, 2010 Report Share Posted October 3, 2010 Jag hade inga sådana problem i mitt fördelarlock (351 Cleveland) med 8mm.Men har ingen aning om andra fördelarlock.(Fin bild PerB, är det en ny Mustang åkare på gång?) /Lemmy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schröder Posted October 4, 2010 Author Report Share Posted October 4, 2010 Tackar för alla svaren!Gjorde min beställning ifrån Summit idag och bland uretan bussningar och annat så slank ett gäng blå Ford racing kablar med som Per B länkade till...MVHSchröder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PaleRider Posted October 10, 2010 Report Share Posted October 10, 2010 Crane Firewire. I særklass besta kabel. Tåler varme fra headers, olje/bensin, støjfri, kun 25ohm=kraftigst gnist. Diskret utførande, fornuftig pris: http://www.summitracing.com/search/Depa ... word=crane Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts