Peter_G September 26, 2010 Report September 26, 2010 Lite klent med bilar representerade här så jag bidrar med min Cobra...Bilen är idag helt original och har gått ca 2.300 mil. Citera
Peter_G September 28, 2010 Author Report September 28, 2010 Ser jävligt fin ut Den är mycket trevlig... men tankarna börjar ju rusa iväg på lite modifieringar när man ser din pärla.. Citera
Lassemålare CMC 2071 September 28, 2010 Report September 28, 2010 Hur många pållar har en sådan,den är jäkligt fin så är det. MVH Lasse. Citera
Peter_G September 29, 2010 Author Report September 29, 2010 Hur många pållar har en sådan,den är jäkligt fin så är det. MVH Lasse. Hej Lasse Kul att du gillar den! bilen har runt 420 hästar på som alla är villiga att springa iväg se information från Wikipedia nedan.. Det roliga är att för en överkomlig investering så får man 500+ i den... Denna information från WikipediaDebuting in early 2002, the 2003 Cobra, codenamed "Terminator" by the SVT development crew, and quickly fell into common usage for the 2003/04 Cobra, came with a supercharged 4.6 L DOHC engine. The engine was rated at 390 bhp (291 kW) at 6000 rpm and 390 lbf·ft (530 N·m) of torque at 3500 rpm. However these numbers were found to be "sandbagged", or under rated, and actually produced between 420 bhp (313 kW) and 430 bhp (321 kW). Numerous improvements were made to the powertrain and driveline to handle the increase from the previous model year. A cast iron block was used instead of aluminum, with stronger internals including forged Zolner pistons and Manley H-beam connecting rods that were modified with a wrist pin oiling hole by the SVT engine builders. These upgrades were critical in order to support the 8 psi (0.55 bar) of boost delivered from the stock Eaton M112 roots supercharger. Other improvements include the use of an aluminium flywheel connected to a Tremec T-56 six-speed transmission, 3.55:1 rear axle ratio and stronger 31 spline half shafts with revised upper and lower control arms. These modifications launched the Cobra from 0-60 mph in 4.5 seconds and the quarter mile in the high 12's at over 110 mph (180 km/h). Some have gone as low as 12.4 seconds with a professional driver and good conditions in stock form. Citera
SVTCOBRA September 29, 2010 Report September 29, 2010 Ser jävligt fin ut Den är mycket trevlig... men tankarna börjar ju rusa iväg på lite modifieringar när man ser din pärla.. Jo det kommer du inte att ångra vilket drag det är i dem har dock aldrig kört en original skulle faktisk vara roligt att jämföra Citera
Peter_G September 29, 2010 Author Report September 29, 2010 Ser jävligt fin ut Den är mycket trevlig... men tankarna börjar ju rusa iväg på lite modifieringar när man ser din pärla.. Jo det kommer du inte att ångra vilket drag det är i dem har dock aldrig kört en original skulle faktisk vara roligt att jämföra Om du kommer till Stockholm före jag ställer undan bilen så är du välkommen på en provtur.... Citera
Lassemålare CMC 2071 September 29, 2010 Report September 29, 2010 Jag är ju såld på våran generation av Mustanger ( SN95) men vad tycker du som har haft en2008 och nu en 2004 det är ju en stor skillnad i storlek, men vad tycker du om dujämför i övrigt det skulle vara kul att höra. MVH Lasse. Citera
Peter_G September 30, 2010 Author Report September 30, 2010 Jag är ju såld på våran generation av Mustanger ( SN95) men vad tycker du som har haft en2008 och nu en 2004 det är ju en stor skillnad i storlek, men vad tycker du om dujämför i övrigt det skulle vara kul att höra. MVH Lasse. Denna fråga är ju inte så lätt.. 08 var en "vanlig" GT med automat. Jag körde ca 4500 mil med den på 1,5 år och använde den dagligen. Jag var mycket nöjd med bilen Ingen annan bil jag haft har varit helt felfri i så många mil, Ingen tidigare bil hade givit mig så många leenden bakom ratten.. Bilen var helt underbar ute på vägarna. Men efter 4-5 timmar bakom ratten så märks de stora skillnaderna mot en "normal" tysk eller svensk bil. Vägljudet var för högt och bedövande stolarna är bra men inte lika bra som i en "normal" bil efter 4-5 timmar. sen var det det där med vinterkörning det var oftast riktigt kul men att åka från Malmö upp till Stockholm i snöoväder med antisladd lampan konstant lysande var ingen höjdare.Det var då jag bestämde mig för att sälja den underbara 08 GTn och skaffa en "normal" bil samt en äldre Mustang cab. Men det går inte att jämföra dessa 2 bilar för Cobran är mycket roligare på ALLT än 08GT skall man göra jämförelsen måste man göra den mot en GT500!08GT är en modernare bil men ändå så långt efter alla "vanliga" bilar.... Har man möjlighet att ha 2 bilar så att man inte behöver använda bilen dagligen året runt så väljer jag Cobran framför en vanlig 08GT alla dagar som är snöfria.. Skall man bara ha 1 bil så är den senaste generation en bra kompromiss. Citera
Peter_G September 30, 2010 Author Report September 30, 2010 Jag är ju såld på våran generation av Mustanger ( SN95) men vad tycker du som har haft en2008 och nu en 2004 det är ju en stor skillnad i storlek, men vad tycker du om dujämför i övrigt det skulle vara kul att höra. MVH Lasse. Denna fråga är ju inte så lätt.. 08 var en "vanlig" GT med automat. Jag körde ca 4500 mil med den på 1,5 år och använde den dagligen. Jag var mycket nöjd med bilen Ingen annan bil jag haft har varit helt felfri i så många mil, Ingen tidigare bil hade givit mig så många leenden bakom ratten.. Bilen var helt underbar ute på vägarna. Men efter 4-5 timmar bakom ratten så märks de stora skillnaderna mot en "normal" tysk eller svensk bil. Vägljudet var för högt och bedövande stolarna är bra men inte lika bra som i en "normal" bil efter 4-5 timmar. sen var det det där med vinterkörning det var oftast riktigt kul men att åka från Malmö upp till Stockholm i snöoväder med antisladd lampan konstant lysande var ingen höjdare.Det var då jag bestämde mig för att sälja den underbara 08 GTn och skaffa en "normal" bil samt en äldre Mustang cab. Men det går inte att jämföra dessa 2 bilar för Cobran är mycket roligare på ALLT än 08GT skall man göra jämförelsen måste man göra den mot en GT500!08GT är en modernare bil men ändå så långt efter alla "vanliga" bilar.... Har man möjlighet att ha 2 bilar så att man inte behöver använda bilen dagligen året runt så väljer jag Cobran framför en vanlig 08GT alla dagar som är snöfria.. Skall man bara ha 1 bil så är den senaste generation en bra kompromiss. Citera
SVTCOBRA October 1, 2010 Report October 1, 2010 Jag är ju såld på våran generation av Mustanger ( SN95) men vad tycker du som har haft en2008 och nu en 2004 det är ju en stor skillnad i storlek, men vad tycker du om dujämför i övrigt det skulle vara kul att höra. MVH Lasse. Denna fråga är ju inte så lätt.. 08 var en "vanlig" GT med automat. Jag körde ca 4500 mil med den på 1,5 år och använde den dagligen. Jag var mycket nöjd med bilen Ingen annan bil jag haft har varit helt felfri i så många mil, Ingen tidigare bil hade givit mig så många leenden bakom ratten.. Bilen var helt underbar ute på vägarna. Men efter 4-5 timmar bakom ratten så märks de stora skillnaderna mot en "normal" tysk eller svensk bil. Vägljudet var för högt och bedövande stolarna är bra men inte lika bra som i en "normal" bil efter 4-5 timmar. sen var det det där med vinterkörning det var oftast riktigt kul men att åka från Malmö upp till Stockholm i snöoväder med antisladd lampan konstant lysande var ingen höjdare.Det var då jag bestämde mig för att sälja den underbara 08 GTn och skaffa en "normal" bil samt en äldre Mustang cab. Men det går inte att jämföra dessa 2 bilar för Cobran är mycket roligare på ALLT än 08GT skall man göra jämförelsen måste man göra den mot en GT500!08GT är en modernare bil men ändå så långt efter alla "vanliga" bilar.... Har man möjlighet att ha 2 bilar så att man inte behöver använda bilen dagligen året runt så väljer jag Cobran framför en vanlig 08GT alla dagar som är snöfria.. Skall man bara ha 1 bil så är den senaste generation en bra kompromiss.[/quote:wvsikqv2]Ganska väntat svar faktisk själv hade jag en Pontiac GTO 6,0 innan och Cobran är ett monster jämfört med GTOn trots att dem är ganska lika på pappret. GTOn är överlägsen en Mustang GT så visst skall Cobra jämföras med GT500 om någon kolla denna Citera
Peter_G April 3, 2011 Author Report April 3, 2011 så jag bidrar med några nya som jag tog idag... Citera
Fastninja April 4, 2011 Report April 4, 2011 Ser kanonfin ut. Ta det lugnt med moddarna bara. En sån fin originalbil med så låga mil är ett blivande samlarobjekt IMHO. Jag hade också hellre tagit denna bilen än en standard 08 GT. More bang for the buck. Hur mycket var prisdifferansen mellan GT'n och Cobran om man får fråga? Citera
Peter_G April 4, 2011 Author Report April 4, 2011 Ser kanonfin ut. Ta det lugnt med moddarna bara. En sån fin originalbil med så låga mil är ett blivande samlarobjekt IMHO. Jag hade också hellre tagit denna bilen än en standard 08 GT. More bang for the buck. Hur mycket var prisdifferansen mellan GT'n och Cobran om man får fråga?Tack! Det blir en del modd för väghållning och lite för motorn:) väntar lev från USA. Skall göra en mycket trevlig bil trevligare:) Jag älskar att köra denna bil så den kommer inte att bli något samlarobjekt! (har ju inte möjlighet att köpa en till).. Tror jag gjorde en OK deal fick strax under 100' att köpa vinter bil för. Men jag var utan Musse nästan hela förr sommaren. Sålde på våren och köpte på hösten. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.