Jump to content

Cobra Cab -04 CMC 1361


Peter_G

Recommended Posts

Hur många pållar har en sådan,den är jäkligt fin så är det. :P

MVH Lasse. 8)

Hej Lasse

Kul att du gillar den! :D

bilen har runt 420 hästar på som alla är villiga att springa iväg se information från Wikipedia nedan..

Det roliga är att för en överkomlig investering så får man 500+ i den... ;)

Denna information från Wikipedia

Debuting in early 2002, the 2003 Cobra, codenamed "Terminator" by the SVT development crew, and quickly fell into common usage for the 2003/04 Cobra, came with a supercharged 4.6 L DOHC engine. The engine was rated at 390 bhp (291 kW) at 6000 rpm and 390 lbf·ft (530 N·m) of torque at 3500 rpm. However these numbers were found to be "sandbagged", or under rated, and actually produced between 420 bhp (313 kW) and 430 bhp (321 kW).

Numerous improvements were made to the powertrain and driveline to handle the increase from the previous model year. A cast iron block was used instead of aluminum, with stronger internals including forged Zolner pistons and Manley H-beam connecting rods that were modified with a wrist pin oiling hole by the SVT engine builders. These upgrades were critical in order to support the 8 psi (0.55 bar) of boost delivered from the stock Eaton M112 roots supercharger. Other improvements include the use of an aluminium flywheel connected to a Tremec T-56 six-speed transmission, 3.55:1 rear axle ratio and stronger 31 spline half shafts with revised upper and lower control arms.

These modifications launched the Cobra from 0-60 mph in 4.5 seconds and the quarter mile in the high 12's at over 110 mph (180 km/h). Some have gone as low as 12.4 seconds with a professional driver and good conditions in stock form.

Link to comment
Share on other sites

Ser jävligt fin ut :D

Den är mycket trevlig... men tankarna börjar ju rusa iväg på lite modifieringar när man ser din pärla.. ;)

Jo det kommer du inte att ångra vilket drag det är i dem har dock aldrig kört en original skulle faktisk vara roligt att jämföra

:roll:

Link to comment
Share on other sites

Ser jävligt fin ut :D

Den är mycket trevlig... men tankarna börjar ju rusa iväg på lite modifieringar när man ser din pärla.. ;)

Jo det kommer du inte att ångra vilket drag det är i dem har dock aldrig kört en original skulle faktisk vara roligt att jämföra

:roll:

Om du kommer till Stockholm före jag ställer undan bilen så är du välkommen på en provtur.... 8)

Link to comment
Share on other sites

Jag är ju såld på våran generation av Mustanger ( SN95) men vad tycker du som har haft en

2008 och nu en 2004 det är ju en stor skillnad i storlek, men vad tycker du om du

jämför i övrigt det skulle vara kul att höra. :P:P

MVH Lasse. 8)

Denna fråga är ju inte så lätt.. 08 var en "vanlig" GT med automat. Jag körde ca 4500 mil med den på 1,5 år och använde den dagligen. Jag var mycket nöjd med bilen Ingen annan bil jag haft har varit helt felfri i så många mil, Ingen tidigare bil hade givit mig så många leenden bakom ratten.. Bilen var helt underbar ute på vägarna. Men efter 4-5 timmar bakom ratten så märks de stora skillnaderna mot en "normal" tysk eller svensk bil. Vägljudet var för högt och bedövande stolarna är bra men inte lika bra som i en "normal" bil efter 4-5 timmar. sen var det det där med vinterkörning det var oftast riktigt kul :D men att åka från Malmö upp till Stockholm i snöoväder med antisladd lampan konstant lysande var ingen höjdare.

Det var då jag bestämde mig för att sälja den underbara 08 GTn och skaffa en "normal" bil samt en äldre Mustang cab.

Men det går inte att jämföra dessa 2 bilar för Cobran är mycket roligare på ALLT än 08GT skall man göra jämförelsen måste man göra den mot en GT500!

08GT är en modernare bil men ändå så långt efter alla "vanliga" bilar.... Har man möjlighet att ha 2 bilar så att man inte behöver använda bilen dagligen året runt så väljer jag Cobran framför en vanlig 08GT alla dagar som är snöfria.. Skall man bara ha 1 bil så är den senaste generation en bra kompromiss.

Link to comment
Share on other sites

Jag är ju såld på våran generation av Mustanger ( SN95) men vad tycker du som har haft en

2008 och nu en 2004 det är ju en stor skillnad i storlek, men vad tycker du om du

jämför i övrigt det skulle vara kul att höra. :P:P

MVH Lasse. 8)

Denna fråga är ju inte så lätt.. 08 var en "vanlig" GT med automat. Jag körde ca 4500 mil med den på 1,5 år och använde den dagligen. Jag var mycket nöjd med bilen Ingen annan bil jag haft har varit helt felfri i så många mil, Ingen tidigare bil hade givit mig så många leenden bakom ratten.. Bilen var helt underbar ute på vägarna. Men efter 4-5 timmar bakom ratten så märks de stora skillnaderna mot en "normal" tysk eller svensk bil. Vägljudet var för högt och bedövande stolarna är bra men inte lika bra som i en "normal" bil efter 4-5 timmar. sen var det det där med vinterkörning det var oftast riktigt kul :D men att åka från Malmö upp till Stockholm i snöoväder med antisladd lampan konstant lysande var ingen höjdare.

Det var då jag bestämde mig för att sälja den underbara 08 GTn och skaffa en "normal" bil samt en äldre Mustang cab.

Men det går inte att jämföra dessa 2 bilar för Cobran är mycket roligare på ALLT än 08GT skall man göra jämförelsen måste man göra den mot en GT500!

08GT är en modernare bil men ändå så långt efter alla "vanliga" bilar.... Har man möjlighet att ha 2 bilar så att man inte behöver använda bilen dagligen året runt så väljer jag Cobran framför en vanlig 08GT alla dagar som är snöfria.. Skall man bara ha 1 bil så är den senaste generation en bra kompromiss.

Link to comment
Share on other sites

Jag är ju såld på våran generation av Mustanger ( SN95) men vad tycker du som har haft en

2008 och nu en 2004 det är ju en stor skillnad i storlek, men vad tycker du om du

jämför i övrigt det skulle vara kul att höra. :P:P

MVH Lasse. 8)

Denna fråga är ju inte så lätt.. 08 var en "vanlig" GT med automat. Jag körde ca 4500 mil med den på 1,5 år och använde den dagligen. Jag var mycket nöjd med bilen Ingen annan bil jag haft har varit helt felfri i så många mil, Ingen tidigare bil hade givit mig så många leenden bakom ratten.. Bilen var helt underbar ute på vägarna. Men efter 4-5 timmar bakom ratten så märks de stora skillnaderna mot en "normal" tysk eller svensk bil. Vägljudet var för högt och bedövande stolarna är bra men inte lika bra som i en "normal" bil efter 4-5 timmar. sen var det det där med vinterkörning det var oftast riktigt kul :D men att åka från Malmö upp till Stockholm i snöoväder med antisladd lampan konstant lysande var ingen höjdare.

Det var då jag bestämde mig för att sälja den underbara 08 GTn och skaffa en "normal" bil samt en äldre Mustang cab.

Men det går inte att jämföra dessa 2 bilar för Cobran är mycket roligare på ALLT än 08GT skall man göra jämförelsen måste man göra den mot en GT500!

08GT är en modernare bil men ändå så långt efter alla "vanliga" bilar.... Har man möjlighet att ha 2 bilar så att man inte behöver använda bilen dagligen året runt så väljer jag Cobran framför en vanlig 08GT alla dagar som är snöfria.. Skall man bara ha 1 bil så är den senaste generation en bra kompromiss.[/quote:wvsikqv2]

Ganska väntat svar faktisk själv hade jag en Pontiac GTO 6,0 innan och Cobran är ett monster jämfört med GTOn trots att dem är ganska lika på pappret. GTOn är överlägsen en Mustang GT så visst skall Cobra jämföras med GT500 om någon kolla denna

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Ser kanonfin ut. Ta det lugnt med moddarna bara. En sån fin originalbil med så låga mil är ett blivande samlarobjekt IMHO. Jag hade också hellre tagit denna bilen än en standard 08 GT. More bang for the buck. Hur mycket var prisdifferansen mellan GT'n och Cobran om man får fråga?

Link to comment
Share on other sites

Ser kanonfin ut. Ta det lugnt med moddarna bara. En sån fin originalbil med så låga mil är ett blivande samlarobjekt IMHO. Jag hade också hellre tagit denna bilen än en standard 08 GT. More bang for the buck. Hur mycket var prisdifferansen mellan GT'n och Cobran om man får fråga?

Tack! Det blir en del modd för väghållning och lite för motorn:) väntar lev från USA. Skall göra en mycket trevlig bil trevligare:) Jag älskar att köra denna bil så den kommer inte att bli något samlarobjekt! (har ju inte möjlighet att köpa en till).. Tror jag gjorde en OK deal fick strax under 100' att köpa vinter bil för. Men jag var utan Musse nästan hela förr sommaren. Sålde på våren och köpte på hösten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...