vontrapp October 4, 2010 Report October 4, 2010 börjar bli dax att lyfta ur motorn (289a), har sett att de finns lyft plattor man monterar på insuget. är de en bra metod att lyfta en v8 lr finns de ngt bättre set? Citera
mnilsson October 4, 2010 Report October 4, 2010 Väldigt bra om du frågar mig, har man som jag litet begränsad takhöjd så är det bra att kunna sätta schackeln från motorlyften direkt i lyftplattan. Lyfter man med kätting och annat så blir det gärna litet slack. Man får bra precision så man inte repar upp motorrummet när man lyfter ur/i.//Mats Citera
65 rangoon red October 5, 2010 Report October 5, 2010 En motorlyftkedja från Jula funkar utmärkt. Har dessutom fördelen att man på ett kontrollerat sätt kan luta motorn fram eller bak för att baxa den på plats. http://www.jula.se Sök på "motorlyftkedja". Kostar 239 :- Ulf Citera
MrTurbo_1645 October 24, 2010 Report October 24, 2010 Testat båda ovan nämnda lyftanordningar och tycker insugsplattan funkar perfa. Dock vågade jag inte använda den när jag monterat aluinsug. Funkar säkert då med, bara jag som var lite harig kanske... Citera
Lars Brisman November 8, 2010 Report November 8, 2010 Bild på motorlyftkedja liknande Julas. Den horisontella bommen som hänger i lyftkroken har en vev med vilken man kan förskjuta tyngpunkten bakåt eller framåt. Bra när man vill tippa motorn vi ur- och ilyftning.Lasse B Citera
mnilsson November 8, 2010 Report November 8, 2010 Håller med Lars om man skickar i motorn med lådan på, då är det perfekt att kunna vinkla paketet. Har man bara motor så är plattan så grymt enkel + att man tjänar en del lyfthöjd.//Mats Citera
Recommended Posts