October 11, 201014 yr comment_98195 Mig veterligen går det inte att stänga av bara sådär..Det går att programmera om instrument clustret så TPMS funktionen stängs av. Grufman klarar av detta, vet inte om någon annan lyckats klura ut vilka parametrar som ska ändras vid programmeringen.
October 12, 201014 yr comment_98196 Mig veterligen går det inte att stänga av bara sådär..Det går att programmera om instrument clustret så TPMS funktionen stängs av. Grufman klarar av detta, vet inte om någon annan lyckats klura ut vilka parametrar som ska ändras vid programmeringen.Nej det går inte ta bort men som sagt Grufman programerar om det. Det är jätteskönt att slippa larmet när man har andra fälgar ¨på bilen
October 12, 201014 yr comment_98199 Det ska bli intressant att se om larmet gör väsen av sig efter mina 20" sitter på bilen men hoppas inte det. Får nya sensorer på fälgarna dessutom, är det tänkt.
October 12, 201014 yr Author comment_98202 Synd att man är skåning för annars hadde blivit besök hos Grufmans..Men parametrarna går kanske att få fram någonstans får forska mer i det.Sen skall det tydligen vara problem att använda de nya givarna de som är ihopa med ventilen 2011 ..Det får väl larma tills man hittat en lösning utan givare:-)
October 12, 201014 yr comment_98211 Det ska bli intressant att se om larmet gör väsen av sig efter mina 20" sitter på bilen men hoppas inte det. Får nya sensorer på fälgarna dessutom, är det tänkt.Grattis... Hoppas att dom satt fast dom nya sensorerna ordentligt. Alla mina trillade av en efter en. Efter att jag satt fast dom ytterligare en gång så trillade de av igen. Nu kör jag utan. Det kan ibland gå 30 mil innan varningslampan tänds. Så för mig är det inga problem med larmet.
October 13, 201014 yr comment_98218 Alabama: Ligger det några originalhjul som innehåller sensorer i ditt garage bredvid bilen?Jag läste på ett amerikanskt forum att om originalhjulen stod i garaget där bilen startades så larmade inte systemet.
October 13, 201014 yr comment_98243 Grattis... Hoppas att dom satt fast dom nya sensorerna ordentligt. Alla mina trillade av en efter en. Efter att jag satt fast dom ytterligare en gång så trillade de av igen. Nu kör jag utan. Det kan ibland gå 30 mil innan varningslampan tänds. Så för mig är det inga problem med larmet.Jag har inte fått fälgarna ännu så ropa inte hej i nuläget. Återkommer om systemet larmar fast nya sensorerna är programmerade med bilen men tack för ang dina sensorer trillade av. Ska ha det i åtanke.
October 13, 201014 yr comment_98255 Alabama: Ligger det några originalhjul som innehåller sensorer i ditt garage bredvid bilen?Jag läste på ett amerikanskt forum att om originalhjulen stod i garaget där bilen startades så larmade inte systemet.Ha ha...jo det gör de faktiskt. Ca 0,5 meter ifrån. När jag tar mina kvällsturer på ca 45min - 1 timme så larmar ej systemet. Märkligt!
October 13, 201014 yr Author comment_98259 Vart ute och körde ikväll med de nya fälgarna utan sensorer, fick inget larm , startade bilen 2 gånger under turen så larmet kanske funkar annorlunda på en 09a.Lampan tänds när man sätter på tändningen och släcks efter en stund precis som airbags lampan..
October 15, 201014 yr Author comment_98307 Efter 10 mils körning tändes lampan det kan inte vara något bra system som tar 10mil på sig att säga att man inte har någon luft i däcken
October 15, 201014 yr comment_98339 Efter 10 mils körning tändes lampan det kan inte vara något bra system som tar 10mil på sig att säga att man inte har någon luft i däcken American quality!
October 19, 201014 yr comment_98527 Hur låter larmet för TPMS? Högt och störande? Eller det låter som bältespåminnaren typ?
October 20, 201014 yr comment_98556 Hur låter larmet för TPMS? Högt och störande? Eller det låter som bältespåminnaren typ?För mig piper det till en gång, sen blinkar den orange lampan i mätarhuset. Inget som jag upplever som störande. Å andra sidan så drunknar pipet i vindbruset eftersom jag kör nercabbat alternativ har stereon på max.
October 20, 201014 yr Author comment_98562 Har inte hört något pip än Lampan blinkar ett tag sen lyser den konstant
October 21, 201014 yr comment_98563 vilka problem! köpt dyra bilar och dyra hjul men inga sensorer för 1500kr!!!! monterade i nya i min när jag köpte nya 20 tummare!!!! nenas problemas!!!
October 21, 201014 yr Author comment_98572 Sant men hadde jag hittat 4st sensorer med band till 20" för 1500:- så hadde de suttit i de nya fälgarna
October 21, 201014 yr comment_98577 vilka problem! köpt dyra bilar och dyra hjul men inga sensorer för 1500kr!!!! monterade i nya i min när jag köpte nya 20 tummare!!!! nenas problemas!!! Använde du en dosa för aktivera sensorerna en i taget vid varje hjul efter montering på bilen?
October 21, 201014 yr comment_98578 För mig piper det till en gång, sen blinkar den orange lampan i mätarhuset. Inget som jag upplever som störande. Å andra sidan så drunknar pipet i vindbruset eftersom jag kör nercabbat alternativ har stereon på max.Aha, det piper inte flera gånger alltså. Att lampan skulle lysa konstant är en sak men pipande ljud hela tiden skulle bli irriterande.
October 21, 201014 yr comment_98579 måste programeras med nya sensorer!!! programerare 30usd! pice of cake!
October 22, 201014 yr comment_98588 måste programeras med nya sensorer!!! programerare 30usd! pice of cake!Nåt i den stilen tänkte jag på...
October 22, 201014 yr comment_98590 måste programeras med nya sensorer!!! programerare 30usd! pice of cake!Nåt i den stilen tänkte jag på...Finns en i Borås..........
December 4, 201014 yr comment_99586 Jag har fått hem mina hjul idag och det var ganska lätt att programmera TPMS med hjälp av denna sändare som är Fords original. Se bild. För den som behöver göra programmeringen vid byte av hjul, gör man så här: Sätt dig i bilen och vrid på/av startnyckeln från avstängd till påslagen tändning utan att starta motorn. Gör detta 3 gånger i rad men vid tredje gången trycker du på bromsen en gång med tändningen påslagen. Gör om proceduren igen 3 gånger men tryck inte på bromsen. Vid tredje gången med tändningen på, ska det höras ett kort tutande från bilen och displayen för mätarställningen ändras till programläge då man aktiverar resp hjul på bilen efter displayens anvisningar tex RF = aktivera höger fram hjul, LF = vänster fram hjul osv. Håll sändaren med pilmarkeringen mot hjulet 180 grader från luftnippeln dvs mittemot nippeln och tryck på knappen. Sändaren visar då grönt ljus och bilen tutar för mottagen signal från aktuell sensor. När alla hjulen är klara, står det completed på displayen.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.