Andersdal October 13, 2010 Report October 13, 2010 Är det svårt? behöver minska springan mellan framskärm och dörr. Har haft väck och bytt bussningar i gångjärnen. Ser bättre ut än innan men kunde jag flytta skärmen bakåt så hade det gjort det ännu bättre, hur gör man med lyktan och framdelen på framskämen, har musse 69:a H/T Citera
Per Berglund October 13, 2010 Report October 13, 2010 Flytta fram dörren.Skärmen är mycket svårare Citera
Andersdal October 13, 2010 Author Report October 13, 2010 Går inte. Skärmen måste flyttas. Är det verkligen så svårt. Skruvarna är fräscha. Är bara det med lyktan som jag är osäker på. Citera
Per Berglund October 13, 2010 Report October 13, 2010 Ja huven måste ju följa efter dessutom. Det påverkar automatisk den andra skärmen samtidigtSvår och svårt är det väll inte men rätt många skruvar att lossa.Dessutom finns det fasta fästen som inte går att flytta.Hitta här en bild.Antingen om du kan bända fästet eller chimsa.Varför kan du inte flytta dörren? Det är ju en massa glapp i dörrfästet emot chassitHar justerat på flertal Mustanger vid dörr.Klicka på bild så blir den större Citera
Andersdal October 13, 2010 Author Report October 13, 2010 Skärmen sticker ut jämfört med huven, kan jag flytta tillbaka skärmen en 3 mm så skulle det bli bättre. Skärmen är bytt ser jag och dörrskinnet oxå. Passformen på skärmen är sådär och dörrskinnet är lite klåparjobb. Kan jag bara fått in skärmen bakåt lite, den är felmonterad, ser att den ligger inte till vid framkanten, skruven bakom lampan, så får det duga sedan. Citera
Per Berglund October 13, 2010 Report October 13, 2010 Oki! Bara bända, bräcka, dra och skruva tills knogarna blöder! Allt går med lite envishet och dessa bilar kräver ofta massage med hjälp av precisions verktyget (släggan). Citera
Andersdal March 30, 2011 Author Report March 30, 2011 Oki! Bara bända, bräcka, dra och skruva tills knogarna blöder! Allt går med lite envishet och dessa bilar kräver ofta massage med hjälp av precisions verktyget (släggan).Flyttade skärmen, lossade alla skruvarna, slog bak det fasta fästet vid dörröppningen med en glidhammare. Krokade fast den i fästet och slog bakåt i vagn. Springan blev acceptabel. kan vara bra att veta. Mycket enkelt. Citera
Recommended Posts