Jump to content

Dimljusbyte?


Hajas

Recommended Posts

Hej,

Jag har fått höger dimljus att sluta fungera. Tänkte då kolla om lampan har pajat eller inte, men de va inte helt lätt att komma åt detta.

Jag får inte ens bort lampglaset, eller insatsen överhuvudtaget?

Jag förmodar att det finns någon som kan komma med tips o trix i hur jag ska komma åt detta.

Hjälp mig någon...

Link to comment
Share on other sites

sorry, bommade i all iver vid min frågeställning, det är en -99:a. O jodå jag har legat under o rotat men kommer inte på hur det sitter. Jag har dessutom ibland förmågan att ta i lite för mycket o då går det alltid sönder någonting annat.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Om det är samma konstruktion som på min 97:a, är det lätt att byta.

Dimljusglaset är fastskruvad med en bult, som sitter på en plåt bit som i sin tur är bultad till bilen med tre bultar. Lossna dom två överst så det går att vrida monteringsplåten, sen lossna den nedersta bulten som håller fast glaset.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tack för de tips som kommit.

Men det ser tyvärr ut som att det inte sitter likadant på våra bilar, AndyB

Det jag hittar är en skruv som sitter i innersta övre hörnet.Denna lossades och det enda som hände var att lyktan kunde vridas uppåt och nedåt, (tror att detta är vinkeln som ställs på lyktan.

Men nu har jag inte tillgång något mer till bilen då den står undanställd. Jag får ge mig på detta till våren igen när bilen har ställts på igen.

Ha de.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...