Jump to content

Grilltips någon?


Mustang-sally

Recommended Posts

Tjena!

Jag har lyckats skada min GT grill rätt ordentligt.. ställde in bilen i vinterförvaring i garaget och ned från en hylla ramlar en tung stång, som forcerar grillen precis vid hästen. :-)

Såå nu är jag på jakt efter en ny sådan..Grejjen är väl den att ford verkar ju inte sälja delar vidare bra då original är apsvår att köpa över disk.

Så då kollade jag blocket en vända och hittar en i Älvsborg, med ett pris jag inte vet om jag ska skratta eller gråta åt.

7 papp för en plastgrill!!!....det kan omöljligen vara värt 7 papp, vad kostar en ny grill 14 papp eller :-))?

Finns det några andra företag som säljer GT grillar?

Link to comment
Share on other sites

Hej, tråkigt att din grill blev paj. Skippa den annonsen. Jag såg det också och det är inte värt det. Grufman säljer grill för ca 2300 kr och uppåt men inte så dyrt som 7000. Om du har fått senaste reservdelskatalogen från dem, finns den med där eller kolla deras hemsida. ;)

Link to comment
Share on other sites

ja jag kan ju vänta och försäkra den iofs. bilen har ingen identitet än då den kom i förra veckan. Hemförsäkringen gick inte..det har jag provat. inga fordon går via försäkringen hemma iaf..

Sen är jag lite skeptisk till att behöva öka försäkringpremien bara för grillens skull, då kan kag hellre pröjsa en sådan och ta det på mitt drullekonto. känns lite mögigt att behövar ringa och skadeanmäla den direkt efter att man tecknat upp den. :?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

jao den var lika som min gamla, däremot hade jag nog "fejk dimljus på min gamla grill, höll inte alls samma kvalle som den jag köpte av dig. Det står fomoco på dimljusen. På min gamla såg reflektorn CP ut och glappa finnemangs liksom och det stod inget på dem. troligen nån jänkare som var snål. Sen blir jag såå trött, jänkaren hade oxå bytt kontakt för dimljusen hade en annan lampa, så dina måste jag hitta elkontakter för H10. man vill liksom ha original.

Link to comment
Share on other sites

ok..där ser man!?

1. isåfall är jag glad att jag kunde bidra med bättre kvalitet etc..alltid trevligt!

2. det du behöver nu...det är inte mitt område däremot,men jag skulle gissa på att grufman kan hjälpa dig (borde...säger borde,inte kosta SÅ mycket eller?)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...