bulan Posted October 31, 2010 Report Share Posted October 31, 2010 Hej! Var i garaget idag och demonterade bakaxel från bilen och tömde banjo på klump och axlar. Förmodligen måste jag byta U-joint eftersom nya klumpen kommer med 1330 och jag förmodligen har 1310. Fick en del tips tidigare i samma ärende bl.a av Per.B men jag har 2 frågor till. 1.Kan jag mäta min U-joint för att bekräfta att det är en 1310. Hittar ingen nummer på den som säger någonting.2. Hur demonterar jag den från kardan? Mvh. Mats NilssonCMC 2089 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted November 2, 2010 Report Share Posted November 2, 2010 Hej!Måtten på 1310 finns tex på tillverkarens hemsida Dana/Spicerhttp://www2.dana.com/Expert/wc.dll?hvtss~dedsec~2~13~06~Att demontera dom finns olika sätt att göra. Här är en "gör det själv" som jag brukar göra[youtube:3spo2uu8] [/youtube:3spo2uu8]En annan metod man kan komplettera med[youtube:3spo2uu8] [/youtube:3spo2uu8] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bulan Posted November 2, 2010 Author Report Share Posted November 2, 2010 Tack än en gång!! Mvh. MatsCMC 2089 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts