L-O Lönn November 11, 2010 Report November 11, 2010 En hink vatten ned i friskluftsintaget, och det rann in i bilen på vänster sida. Mao byte av kåpa är aktuellt. Är det någon som har erfarenheter av hur man smartast byter den delen. På marknaden har jag sett en repairkit i plast som man limmar dit, men jag ser gärna en mer permanent lösning Jag har hemma en utbyteskåpa. Måste man lyfta bort hela friskluftgallret för att komma åt och svetsa eller?? Citera
JockeH November 12, 2010 Report November 12, 2010 Har ingen personlig erfarenhet själv men det här kanske kan hjälpa dig, Youtube-videon går igenom byte utan att ta av hela panelen:[youtube:qt7wjwm5] [/youtube:qt7wjwm5][youtube:qt7wjwm5] [/youtube:qt7wjwm5]Hela panelen:http://www.mustangmonthly.com/projectbu ... index.htmlhttp://www.mustangandfords.com/howto/52 ... index.html Citera
mnilsson November 12, 2010 Report November 12, 2010 Hej,Vill du fixa det en gång för alla så skall du borra bort överdelen. Är du inte så nogräknad eller inte tänker behålla bilen så kan du fuska.//Mats Citera
mnilsson November 14, 2010 Report November 14, 2010 Killens sista kommentar i video #2 är nog sann: Detta är inte så lätt som det ser ut! Att svetsa och slipa den inre skarven inuti kupén med elsystem, delar av inredning osv är en utmaning. Hur rostig är resten av den undre plåten? Tillräckligt tjock för att kunna svetsa i utan att bränna hål hela tiden? Hur kommer man åt att få till en bra ytbehandling så att det inte börjar rosta direkt igen? Den övre plåten har ingen ytbehandling alls på undersidan, den brukar vara rätt korroderad och behöver blästras. Det är ett tufft jobb oavsett...//MatsPSOm du bestämmer dig för det stora jobbet, gör inte som jag gjorde: Försökte ta ut vindrutan utan att skära sönder gummilisten. Det blev en ny ruta...Tur att Veterania har för 2200:-DS Citera
aspen November 18, 2010 Report November 18, 2010 En hink vatten ned i friskluftsintaget, och det rann in i bilen på vänster sida. Mao byte av kåpa är aktuellt. Är det någon som har erfarenheter av hur man smartast byter den delen. På marknaden har jag sett en repairkit i plast som man limmar dit, men jag ser gärna en mer permanent lösning Jag har hemma en utbyteskåpa. Måste man lyfta bort hela friskluftgallret för att komma åt och svetsa eller?? Citera
Recommended Posts