L-O Lönn November 11, 2010 Report Share November 11, 2010 En hink vatten ned i friskluftsintaget, och det rann in i bilen på vänster sida. Mao byte av kåpa är aktuellt. Är det någon som har erfarenheter av hur man smartast byter den delen. På marknaden har jag sett en repairkit i plast som man limmar dit, men jag ser gärna en mer permanent lösning Jag har hemma en utbyteskåpa. Måste man lyfta bort hela friskluftgallret för att komma åt och svetsa eller?? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
JockeH November 12, 2010 Report Share November 12, 2010 Har ingen personlig erfarenhet själv men det här kanske kan hjälpa dig, Youtube-videon går igenom byte utan att ta av hela panelen:[youtube:qt7wjwm5] [/youtube:qt7wjwm5][youtube:qt7wjwm5] [/youtube:qt7wjwm5]Hela panelen:http://www.mustangmonthly.com/projectbu ... index.htmlhttp://www.mustangandfords.com/howto/52 ... index.html Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mnilsson November 12, 2010 Report Share November 12, 2010 Hej,Vill du fixa det en gång för alla så skall du borra bort överdelen. Är du inte så nogräknad eller inte tänker behålla bilen så kan du fuska.//Mats Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
L-O Lönn November 12, 2010 Author Report Share November 12, 2010 JockeHTack för tipset/Lars-Olov Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
bj0rne November 14, 2010 Report Share November 14, 2010 Kanonbra länkar. /Björn Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mnilsson November 14, 2010 Report Share November 14, 2010 Killens sista kommentar i video #2 är nog sann: Detta är inte så lätt som det ser ut! Att svetsa och slipa den inre skarven inuti kupén med elsystem, delar av inredning osv är en utmaning. Hur rostig är resten av den undre plåten? Tillräckligt tjock för att kunna svetsa i utan att bränna hål hela tiden? Hur kommer man åt att få till en bra ytbehandling så att det inte börjar rosta direkt igen? Den övre plåten har ingen ytbehandling alls på undersidan, den brukar vara rätt korroderad och behöver blästras. Det är ett tufft jobb oavsett...//MatsPSOm du bestämmer dig för det stora jobbet, gör inte som jag gjorde: Försökte ta ut vindrutan utan att skära sönder gummilisten. Det blev en ny ruta...Tur att Veterania har för 2200:-DS Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
aspen November 18, 2010 Report Share November 18, 2010 En hink vatten ned i friskluftsintaget, och det rann in i bilen på vänster sida. Mao byte av kåpa är aktuellt. Är det någon som har erfarenheter av hur man smartast byter den delen. På marknaden har jag sett en repairkit i plast som man limmar dit, men jag ser gärna en mer permanent lösning Jag har hemma en utbyteskåpa. Måste man lyfta bort hela friskluftgallret för att komma åt och svetsa eller?? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.