Jump to content

Vad är ballast? V6 med GT500-front eller GT500 med V6-front?


Ashley Helena Terese

Recommended Posts

Ja, ni förstår säkert hur jag tänker. Vi kan ju alla enas om att GT500 är en riktigt fin bil, men vad är egentligen BALLAST?

Att ha en GT500 som man "trimmar ner" så det ser ut en som Mustang V6, och som spöar skiten ur allt?

eller

Att ha en V6'a som är dekaltrimmad att se ut som en GT500a, men naturligtvis blir rejält rastad så fort en GT kommer till rödljuset. Samma frågeställning gäller såklart även för GT<->GT500 modifieringar.

Det här är en filosofisk diskussion!

Mitt svar blir:) Ha en gammal rostig chiptrimmad 9000 2,3 turbo som spöar skiten ur en GT 500 LOL

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Nu är vi inne på det som jag har sagt många ggr....

Om jag skulle bygga om en musse så självklart skulle jag bygga om en GT500 till GT eller V6 utseende...för man köper ju upp deras std

frontar osv delar billigare när de ska clona upp sina till GT500 utseende....och sen när man kommer där med sin GT500 i GT eller V6 style så kör man skjortan av de andra som har Gt-V6 look......poängen är ju också att bilen är lagligt byggd så besiktningen kan stå där med lång näsa.....

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Guest my little pony

Vadå ålder.....de sista 38 åren har jag bara fyllt 19 år varje år..

alltså kanske är sveriges äldsta tonåring...vem vet..

Men vis är man jui varje fall...

Nu är det nära med min bil...gör plats i verkstan....

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Det där är ju sådana frågor som vanligen ställs på Zatzy eller liknande forum.

Tämligen ganska ointressant egentligen, för om vi grundar botten av själva idén så är det ju ingen som vet ens vad eller hur en V6:a eller en GT500 ser ut. Då av vanligt folk menar jag. De enda som nånsin skulle se skillnad och tänka WOW det kan aldrig vara en V6:a, är Vi här på Mustangforumet. så typ 100 pers eller nåt. Så kontentan är att jag aldrig skulle "bygga om" en Mustang för att lura någon just för ingen skulle bry sig mer än oss. Att däremot förädla en Mustang för eget tycke är det inget fel på. Men att köpa en GT500 för att montera en V6:a front och enkelsystem för att luras så borde man få huvudet skannat istället.

Det som däremot skulle ge ett imponerande intryck på mig är när en äkta V6:a drar ifrån mig istället. Det skulle jag kalla respekt.

Link to comment
Share on other sites

Det där är ju sådana frågor som vanligen ställs på Zatzy eller liknande forum.

Tämligen ganska ointressant egentligen, för om vi grundar botten av själva idén så är det ju ingen som vet ens vad eller hur en V6:a eller en GT500 ser ut. Då av vanligt folk menar jag. De enda som nånsin skulle se skillnad och tänka WOW det kan aldrig vara en V6:a, är Vi här på Mustangforumet. så typ 100 pers eller nåt. Så kontentan är att jag aldrig skulle "bygga om" en Mustang för att lura någon just för ingen skulle bry sig mer än oss. Att däremot förädla en Mustang för eget tycke är det inget fel på. Men att köpa en GT500 för att montera en V6:a front och enkelsystem för att luras så borde man få huvudet skannat istället.

Det som däremot skulle ge ett imponerande intryck på mig är när en äkta V6:a drar ifrån mig istället. Det skulle jag kalla respekt.

word... :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...