Jump to content

Emblem montering på mustang 66


mike_musse 66

Recommended Posts

hej!

jag har lite frågor som rör montering av emblem? jag undra om man kan fästa det på något annat sätt än att borra i karossen, listerna under dörren som går längs med sidan hittade jag borrhål är det där det ska fästas? så som gälarna och de lite mindre emblemen går det att fästa med dubbelhäftade eller lim ifall var köper man det?

tacksam för svar! :lol:

Mvh: Micke

Link to comment
Share on other sites

Tröskellisterna sitter med speciella clips som popnitas i tröskeln. I ändarna på listerna sitter plåtbleck med skruvar som går igenom tröskel och framskärm och har mutter på baksidan. Beroende på tröskellistens utformning med ganska liten anliggningsyta mot tröskeln , tror jag inte på tape som ett alternativ.

Listen "hängs upp" på clipsen och trycks fast i nederkant - clipsn måste alltså sitta i linje, men de gör de förstås om du hittat original hål.

Clipsen finns stt köpa.

Skärmemblem kan säkert sättas fast med monteringstape, men kromet bakom dörren känns som väl tungt. Har du inga hål där levererades bilen utan dessa krombitar, och hade då ofta en sk "tiffany stripe" lackerad ca 5 mm utanför karossvecket på bilens sida. Färgen på denna harmonierade oftast med inredningens färg. Detta är mkt vanligt på svensksålda 66or.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...