mike_musse 66 Posted December 6, 2010 Report Share Posted December 6, 2010 hej!jag har lite frågor som rör montering av emblem? jag undra om man kan fästa det på något annat sätt än att borra i karossen, listerna under dörren som går längs med sidan hittade jag borrhål är det där det ska fästas? så som gälarna och de lite mindre emblemen går det att fästa med dubbelhäftade eller lim ifall var köper man det?tacksam för svar! Mvh: Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommyax Posted December 7, 2010 Report Share Posted December 7, 2010 Tröskellisterna bl.a. brukar limmas med PPL400 (bygglim) har jag sett o hört.Dubbelhäftande tejp till emblem funkar också, men se till o hitta en som har mycket bra vidhäftning./Tommy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pools Posted December 7, 2010 Report Share Posted December 7, 2010 Hej!Mekonomen har monteringstejp. Dubbelhäftande skumtejp.Art.nr: 40-412195Mvh.pools Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fast66 Posted December 8, 2010 Report Share Posted December 8, 2010 Tröskellisterna sitter med speciella clips som popnitas i tröskeln. I ändarna på listerna sitter plåtbleck med skruvar som går igenom tröskel och framskärm och har mutter på baksidan. Beroende på tröskellistens utformning med ganska liten anliggningsyta mot tröskeln , tror jag inte på tape som ett alternativ.Listen "hängs upp" på clipsen och trycks fast i nederkant - clipsn måste alltså sitta i linje, men de gör de förstås om du hittat original hål.Clipsen finns stt köpa.Skärmemblem kan säkert sättas fast med monteringstape, men kromet bakom dörren känns som väl tungt. Har du inga hål där levererades bilen utan dessa krombitar, och hade då ofta en sk "tiffany stripe" lackerad ca 5 mm utanför karossvecket på bilens sida. Färgen på denna harmonierade oftast med inredningens färg. Detta är mkt vanligt på svensksålda 66or. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts