Jump to content

Recommended Posts

Snabb huvudräkning säger 150 dagar tills det blir vår, det är ju snart...... :(

Abstinens!!!!!!!!!!

Vad kan man göra under tiden? Leta delar/uppgraderingar/läsa forum / drömma sig bort.....

Vad som redan är på tapeten är:

Byta spindellededer -var tydligen glapp. service bokad i vilket fall..

växellådsservice bokad. (rullade 3500 mil 1 april - 3 oktober)

Stenskott på huven skall fixas.

Hade tänkt att beställa nya mattor till bilen, tips på vart man kan göra det?

Nu till det jag tänker mest på. Vad finns det för alternativ till uppgraderingar? hade inte tänkt mig något i 90 000 kr klassen som jag har googlat fram. Vill minnas att jag sett någon form av mapping/chip för GT 07 för att få lägre förbrukning samt lite mer krut. Någon idè? Vad är den vanligaste uppgraderingen man gör?

Om man skall byta avgassystem vad skall man då ha? tips?

Ja, jag köpte min Mustang i oktober, ställde av den 3 dar innan snön kom, körde den väl från och till besiktningen i slutet av oktober endast.

nu står den upp pallad i garaget, Det som kommer hända i vinter är följande: Ny roligare stötfångare bak och spoiler fram som är inne på lack. Ferrita avgassystem ska monteras. Stor service på motor och låda. Ljudsystemet uppgraderas. Montering av div diodljus. Sänkfjädrar som ska sänka 2 tum. Lackförseglas.

Typ det ska hinnas med.

För övrigt har jag häcken full av andra bilprojekt samt hempyssel. tiden kommer räcka till men det är knappt. hehe.

Det är den första Mustangen jag ägt och jag är JÄVLIG glad att bilen inte är så "avancerad" som europabilarna jag skruvat/ägt med tidigare, med CAN och skit mjukvaror.. blä!

Någon som har koll på någon cruise i vår? en tidig sådan. jag har sådan abstinens. Måste åka musse.

Firmabil Jaguar X-type 4wd = check.

Någon som är mustangägare inom tull eller i närheten? vore kul med en liten träff? vad sägs?

Tittar på soppa kontot (jagga x-type v6 = miljölbil :)

Linhagens Shell: ("full tank och en blå kamel", check?")

Det fina med mustang är att man tankar varje dag och blir tjenis med personalen på shell.

Någon som har koll på någon cruise i vår? en tidig sådan. jag har sådan abstinens. Måste åka musse.

Firmabil Jaguar X-type 4wd = check.

Någon som är mustangägare inom tull eller i närheten? vore kul med en liten träff? vad sägs?

Tittar på soppa kontot (jagga x-type v6 = miljölbil :)

Linhagens Shell: ("full tank och en blå kamel", check?")

Det fina med mustang är att man tankar varje dag och blir tjenis med personalen på shell.

Menar du tidig cruising på våren? Jag har hört att cruisingen i Sala ska vara nåt. Pågår i slutet av April. Nåt närmare din trakt känner jag inte till tyvärr.

Jag har hört att cruisingen i Sala ska vara nåt. Pågår i slutet av April. Nåt närmare din trakt känner jag inte till tyvärr.

Sala är riktigt trevligt, bra cruisingstad. Är en väldigt lång slinga man kör och som man kan köra åt båda håll. Är alltid sista april, valborg.

Sala är riktigt trevligt, bra cruisingstad. Är en väldigt lång slinga man kör och som man kan köra åt båda håll. Är alltid sista april, valborg.

Aha, då stämmer det alltså. Jag snappade upp det från senaste filmen summer on wheels där Tommy Ledberg åker till olika cruisingar etc och filmar det. Jag gillar när det är lång slinga och man kan åka åt båda hållen. ;)

Guest my little pony

Sala låter riktigt kul på valborg.....nån som vet tiderna.....när det börjar o kanske slutar????

Om vädret är på topp kan jag tänka mig o åka dit o CRUISA...med nya pärlan...

MVH "my little pony"

Guest my little pony

Tack Robban....jag har inte kollat i 2011 kalendern ännu.....men då hinner man ju med CRUISING på sista fredagen i månaden i Stockholm Sveavägen dagen före Sala...toppen....

"my little pony"

Tack Robban....jag har inte kollat i 2011 kalendern ännu.....men då hinner man ju med CRUISING på sista fredagen i månaden i Stockholm Sveavägen dagen före Sala...toppen....

"my little pony"

Det var så lite. Jag brukar kolla upp sånt i tidigt skede. ;)

Sala låter riktigt kul på valborg.....nån som vet tiderna.....när det börjar o kanske slutar????

Om vädret är på topp kan jag tänka mig o åka dit o CRUISA...med nya pärlan...

MVH "my little pony"

Börjar väl 19 eller 20. Är du där till 19 missar du inget.