Jump to content

Recommended Posts

Hej! Funderar på att skrämma upp min mustang lite över vintern så vad tycker ni om denna kombon,Ford racing cold air med tuner. hot rod kammar.X-pipe.Pype bomb mufflor.Tyvärr räcker inte börsen till annars hade det blivit long tube headers med race kattar.Men vad tycker ni annars ? Bomba mej hjärna om åsikter och förslag.Tack och god jul.

Hej! Funderar på att skrämma upp min mustang lite över vintern så vad tycker ni om denna kombon,Ford racing cold air med tuner. hot rod kammar.X-pipe.Pype bomb mufflor.Tyvärr räcker inte börsen till annars hade det blivit long tube headers med race kattar.Men vad tycker ni annars ? Bomba mej hjärna om åsikter och förslag.Tack och god jul.

Som Corvette nämner så hade jag också tagit LT Headers först, och sen kammarna. Kammar är ju alltid bra och så, men det är lite som att börja i fel ände. Kammarna behöver headersen för att nå dess fulla potential då motorn kommer "kvävas" och original grenör kommer vara väldigt restrektiva. Du kommer öka bottenvridet utan tvekan med dom, men vid 5000rpm kommer luftflödet falla pladask, det är där som grenrören gör det dom ska!

Om du inte bryr dom om pulvret utan enbart ljudet så visst funkar det alldeles utmärkt, men börja med headersen först tycker jag! Ett annan grej är ju att du måste ändå byta X-pipe senare för att passa med dom nya grenrören och då slipper du köpa en x-pipe nu, och sen ännu en till senare. Du kommer spara pengar i slutändan!