stjernberg January 1, 2011 Report January 1, 2011 Kollade på Nitroz motorsoffan http://www.nitroz.se/ ,i avsnittet om chassi beskrevs Caltracs momentstag.Så jag tillverkar en uppsättning och provar.Någon här som har testat ? MVH Stjernberg. Citera
JanneJ January 1, 2011 Report January 1, 2011 Konstruktionen ser enkel ut, bara ta hand om vridningen av fjädern vid acc, smart.Jag byggde fasta momentstag under min axel, fungerar kanonbra, inget axeltramp överhuvudtaget.Snyggt byggt. Citera
mhdin January 1, 2011 Report January 1, 2011 Konstruktionen ser enkel ut, bara ta hand om vridningen av fjädern vid acc, smart.Jag byggde fasta momentstag under min axel, fungerar kanonbra, inget axeltramp överhuvudtaget.Snyggt byggt.Jag har traction bars, samma funktion?Plus att det sitter nån typ av fästen i golvet bak samt i bakaxeln underkant, ser ut som nån hemgjord historia av tractionbars? Har dock inte vågat sätta nåt mellan fästena. Citera
stjernberg January 1, 2011 Author Report January 1, 2011 Caltracs motverkar förlorat marktryck i och med att länken trycker ned bladfjädern,med justerbart stag ställer man pre-load på länken.Caltracs verkar vara vanligt på stock/superstock och de har ju bevisligen bra fäste.MVH Stjernberg. Citera
mhdin January 1, 2011 Report January 1, 2011 Caltracs motverkar förlorat marktryck i och med att länken trycker ned bladfjädern,med justerbart stag ställer man pre-load på länken.Caltracs verkar vara vanligt på stock/superstock och de har ju bevisligen bra fäste.MVH Stjernberg. Ok, den bilden sa allt. Citera
stjernberg January 6, 2011 Author Report January 6, 2011 Nu är allt på plats,bara att invänta torr asfalt så man kan testa hur det funkar.MVH Stjernberg. Citera
87gt50 January 11, 2011 Report January 11, 2011 Googla på John Calvert så får ni se att hans lösning fungerar. Han kör återigen sin Thunderbolt, nu i AA/Stock, men har kört andra bilar tidigare. Ofta kopierad lösning, vilket väl får ses som ett bevis på att den är genomtänkt. Tänk på att stötdämparna också är en viktig del i ekvationen. Calvert säljer moddade Ranchodämpare med om jag inte missminner mig. Citera
mhdin January 11, 2011 Report January 11, 2011 Nu är allt på plats,bara att invänta torr asfalt så man kan testa hur det funkar.MVH Stjernberg.Ser bra ut, . Gjorde du stagen själv? Citera
stjernberg January 11, 2011 Author Report January 11, 2011 Ja Micke,istället för att köpa dyra svetsändar och tillhörande rör skaffade jag 2 st M16 vantskruv,sen kapade jag av en bit i varje ände som sen svetsas in i ett passande rör.På så sätt får man högergänga+vänstergänga sen köpte jag 2 uniballs på jobbet,andra änden gjorde jag fasta hylsor. MVH Stjernberg Citera
mhdin January 11, 2011 Report January 11, 2011 Ja Micke,istället för att köpa dyra svetsändar och tillhörande rör skaffade jag 2 st M16 vantskruv,sen kapade jag av en bit i varje ände som sen svetsas in i ett passande rör.På så sätt får man högergänga+vänstergänga sen köpte jag 2 uniballs på jobbet,andra änden gjorde jag fasta hylsor. MVH StjernbergSnyggt,ska se om jag kan göra liknande stag.Eller få hjälp med, jag har nämligen färdiga fästen för momentstag har jag fått reda på.Så det måste testas. Citera
mhdin July 30, 2011 Report July 30, 2011 Hallå Stjernberg.Har inte sett nåt utlåtande om dina stag. Funkar dom bra? Citera
stjernberg July 31, 2011 Author Report July 31, 2011 Hallå Micke,ja det tycker jag dom gör,bilen sjunker inte ihop i bakvagnen som förut.Visserligen har jag inte så mycket effekt i maskin men efter 20 repor på strippen med slicks så känns det bra.På lördag provar vi Action meet!MVH Stjernberg Citera
mhdin July 31, 2011 Report July 31, 2011 Ok, lycka till.Försöker lista ut vad jag ska hitta på för dumheter till i vinter.Var är Action meet nånstans? Citera
stjernberg July 31, 2011 Author Report July 31, 2011 Hej,Action meet är på Mantorp park lördag 6 augusti, http://www.bilsport.se/event/evenemang.php MVH Stjernberg Citera
stjernberg August 1, 2011 Author Report August 1, 2011 Ja det är ju alltid flera event som krockar,sommaren är för kort!! MVH Stjernberg Citera
Recommended Posts