Mustang-sally January 5, 2011 Report January 5, 2011 Tänkte nu om några dagar byta olja i automaten. Är det nått mer man bör tänka på vid lådan?1.Finns det något filter till lådan?, det brukar ju finnas det till amerikanare.2. Vilken oljekvalité ska man köra med och vad är oljemängden?Jag ska oxå skölja lådan först, dvs låta ett antal liter(10-15 liter) spola rent lådan. är det någon idé på dessa automater? Citera
Corvette January 5, 2011 Report January 5, 2011 1. Ja det finns ett filter i den och det heter 3W4Z 7A098-AA alt FT142.2. Mercon V ska du ha i lådanJa alltid bra att spola lådan, slabbigt men bra Citera
Corvette January 5, 2011 Report January 5, 2011 Ah, corvette hann svara före mig. kan ta bort den så kan du få svara Citera
Gtttggg January 5, 2011 Report January 5, 2011 kan ta bort den så kan du få svara Nej, det är för sent nu. Personligen hade jag låtit er tex byta ut oljan i aut-lådan för slippa göra det själv men jag har man, inte aut-låda. Citera
2fast4you January 6, 2011 Report January 6, 2011 Vet inte om jag prutade bort stickan när jag handlade bilen... men jag hittar då ingen iaf. Citera
RoTe January 6, 2011 Report January 6, 2011 Vet inte om jag prutade bort stickan när jag handlade bilen... men jag hittar då ingen iaf.Nej det finns ingen. Citera
2fast4you January 7, 2011 Report January 7, 2011 Vet inte om jag prutade bort stickan när jag handlade bilen... men jag hittar då ingen iaf.Nej det finns ingen.Jaa dessa fordar haha Citera
Recommended Posts