Malle January 5, 2011 Report January 5, 2011 Hej! Behöver lite hjälp, var kan jag finna information om motorrummets mått skulle vilja kryssmäta det. MVH Malle CMC 1188 0705300388 Citera
coke89 January 5, 2011 Report January 5, 2011 Får jag bara fråga vad du behöver måtten till? Om du funderar på att slänga i annan motor så kommer ju inte ett kryssmått att hjälpa dig speciellt mycket.. det intressanta är ju i sånna fall avståndet mellan fjädertornen.Jag åkte nyss från garaget men skulle kunna ta en sväng förbi och mäta åt dig (: Citera
JohnB January 5, 2011 Report January 5, 2011 Tenker ni på nåt som....1970 Mustang frame chart.jpg[/attachment:1wwq9rqp]JohnB Citera
coke89 January 5, 2011 Report January 5, 2011 Måtten som behövs är mellan fjädertornen då de avlägsnats och nu skall svetsas dit igen som jag förstod det?gjorde en snabb sökning på vintage mustangs forum och hittade detta: Citera
bulan January 5, 2011 Report January 5, 2011 Det är ju flera mått som måste stämma så att allt blir rätt, inte bara bredden. Ska du svetsa själv? Skruva fast tornen först. Om du har tillgång till ett Export Brace och testar med detta innan du börjar svetsa så kommer du att få mycket hjälp med flera mått bl.a bredden och höjden. Mät noggrant innan du börjar "bränna på" med svetsen.Mvh. Mats Citera
Recommended Posts