JOBER Posted March 20, 2011 Report Share Posted March 20, 2011 Jag kunde inte hålla mig, tog av täcket,kopplade i batteriet och vred om. Vrooooom...gick i gång på första vridet =)Men ack den glädje som får hålla i sig, körde iväg en sväng, f-n trot, galoppen tog vid där den slutade i höstas. Hade hoppats på en lång säsong med många sköna mil och inget verkstadsbesök. Förra sommaren stod bilen mer på verkstad än brukades, det verkar vara en trend även i år, tröstlöst. Jag bytte, tändstift,kablar,rotor,fördelare, tändspole,lamdasonder. Utöver detta sedvanlig oljeservice, byte av MAF sensor hos Grufman. Är det fel på tomgångsgivaren, varvtalsgivaren? Den startar fint, efter 3 minuters körning så orkar den inte hålla varvet utan börjar pendla mellan 1000 varv och enda ner i botten, att stå still vi ett rödljus går inte, då stannar den. Trycker man till så hör man hur den missar. Snälla kan någon i detta avlång land hjälpa mig? Snart kör jag den utför ett stup. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artur Posted March 20, 2011 Report Share Posted March 20, 2011 F--n va trist det låter.Kollat tändinställning, soppatillförsel. Låter dock som att den inte gillar vara varm, får den tillräkligt med luft?Är själv lite ny på detta, men hoppas på att kanske komma med några fler idéer som man kan kolla upp./Artur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndyB Posted March 21, 2011 Report Share Posted March 21, 2011 Jag hade ett liknande problem förut, (men det var en BMW). Och då var returslangen till bensintank blockerad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
macattac Posted March 22, 2011 Report Share Posted March 22, 2011 usch låter riktigt trist.Jag tog ut min idag....var där för några veckor sen och gjorde klart och glömde då koppla ur batteriet så den ville inte starta Men med startkabelns hjälp så.....så härligt så härligt =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JOBER Posted March 22, 2011 Author Report Share Posted March 22, 2011 Nu ger jag den en sista chans, ikväll åker IAC ner för rengöring med k-sprit, blir det ingen förbättring så skall jag testa volten på TPS. Sen känns det inte som att det går att göra mycket mer, då tröttnar jag och säljer den som en GDS till högstbjudande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.