Jump to content

Featured Replies

comment_102703

Jag kunde inte hålla mig, tog av täcket,kopplade i batteriet och vred om. Vrooooom...gick i gång på första vridet =)

Men ack den glädje som får hålla i sig, körde iväg en sväng, f-n trot, galoppen tog vid där den slutade i höstas. Hade hoppats på en lång säsong med många sköna mil och inget verkstadsbesök. Förra sommaren stod bilen mer på verkstad än brukades, det verkar vara en trend även i år, tröstlöst. Jag bytte, tändstift,kablar,rotor,fördelare, tändspole,lamdasonder. Utöver detta sedvanlig oljeservice, byte av MAF sensor hos Grufman. Är det fel på tomgångsgivaren, varvtalsgivaren? Den startar fint, efter 3 minuters körning så orkar den inte hålla varvet utan börjar pendla mellan 1000 varv och enda ner i botten, att stå still vi ett rödljus går inte, då stannar den. Trycker man till så hör man hur den missar. Snälla kan någon i detta avlång land hjälpa mig? Snart kör jag den utför ett stup.

comment_102709

F--n va trist det låter.

Kollat tändinställning, soppatillförsel. Låter dock som att den inte gillar vara varm, får den tillräkligt med luft?

Är själv lite ny på detta, men hoppas på att kanske komma med några fler idéer som man kan kolla upp.

/Artur

  • Author
comment_102777

Nu ger jag den en sista chans, ikväll åker IAC ner för rengöring med k-sprit, blir det ingen förbättring så skall jag testa volten på TPS. Sen känns det inte som att det går att göra mycket mer, då tröttnar jag och säljer den som en GDS till högstbjudande.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...