Jump to content

bromsservo


J-I

Recommended Posts

har monterat en ny bromsservo på min 65.a med trumbromsar på.Det har inte varit någon servo förut på den.nu undrar jag om ifall man behöver någon bromsreducerings ventil påsatt på bilen?.Pga att det hugger med en gång när man lägger foten på pedalen.Tacksam för svar

Link to comment
Share on other sites

Den är avsedd för trumbromsar står det på packetet,och det var det som jag beställde också ifrån staterna.Sedan så är ju oljebehållarna lika stora så det borde ju vara till trumbromsar

Link to comment
Share on other sites

Från vem köpte du.? Jag har just skaffat ett skivbromskit med servo/behållare. Då fick jag med en ny bromspedal. Det skall tydligen vara olika om man går från trummor fram till skivbromsat med servo. Vet ej om det gäller i ditt case. ?

Link to comment
Share on other sites

det är olika pedaler mellan servo och manuella bromsar. Men det finns kit att köpa där servon är gjord för uppgradering av vanliga bromsar och till dem behöver man ej byta pedal

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte ifrån Virginia Classic Mustang och i mitt fall så skall jag inte behöva byta någon bromspedal,det gäller år 65:a,66:a. Satsen som jag monterat heter

BK391.

Link to comment
Share on other sites

Stämmer du behöver inte byta pedal. Gäller endast skivbromsar senare årsmodeller

Håller med "Affe Brandman" ovan. Du får leva med problemet eller försöka reducera kraften.

Trumbromsar har ju en stor belägg yta. Så kopplar man på servo så är inte jag förvånad om man måste kontrollera kraften.

Men nu säljer dom ju ett kitt så det borde väll vara ett färdigt kitt tycker man!

Kittet är endast för automatlåda har du väll observerat?

Byt till skivor istället! ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag kanske är korkad, men frågar ändå.

Är det en uppdelad behålare för bromsvätska, monterades inte 1965-66 års modeller,

den kom 1967, okej 67ans används idag när man gör en uppdatering på 65-66.

Har du den med två lika kammare för bromsvätska så skall den gå att använda som

ersättare, (trumbromsar), för ett tryggare bromssystem, att den svarar kraftigt kan

bero på någon form av fel i ventilsystem hbc.

Problemet kan också vara på annan plats i systemet, ett vanligt fenomen till att

trummor hugger, är att bromsband är skadade, ett exempel är spricka rakt över

mellan nitar som bandet är fastsatt med, sprickan gör att bandet reser sig och

bildar en kil som gör att det hugger kraftigt.

Hur har du fördelningsblock till bromskretsar eller har du ledningar kopplade direkt

på huvudbromscylinder, har du någon form av reduseringsventil till bakbroms.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...