J-I Posted April 24, 2011 Report Share Posted April 24, 2011 har monterat en ny bromsservo på min 65.a med trumbromsar på.Det har inte varit någon servo förut på den.nu undrar jag om ifall man behöver någon bromsreducerings ventil påsatt på bilen?.Pga att det hugger med en gång när man lägger foten på pedalen.Tacksam för svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
affe brandman Posted April 27, 2011 Report Share Posted April 27, 2011 Har du en servo som är för trumbromsar?? Eller en som är till skivbromsar??? Om det är så så tar bromsarna direkt Då får du leva med det eller byta.....CMC 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
J-I Posted April 27, 2011 Author Report Share Posted April 27, 2011 Den är avsedd för trumbromsar står det på packetet,och det var det som jag beställde också ifrån staterna.Sedan så är ju oljebehållarna lika stora så det borde ju vara till trumbromsar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Mustang67 Posted April 28, 2011 Report Share Posted April 28, 2011 Från vem köpte du.? Jag har just skaffat ett skivbromskit med servo/behållare. Då fick jag med en ny bromspedal. Det skall tydligen vara olika om man går från trummor fram till skivbromsat med servo. Vet ej om det gäller i ditt case. ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
coke89 Posted April 28, 2011 Report Share Posted April 28, 2011 det är olika pedaler mellan servo och manuella bromsar. Men det finns kit att köpa där servon är gjord för uppgradering av vanliga bromsar och till dem behöver man ej byta pedal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
J-I Posted April 28, 2011 Author Report Share Posted April 28, 2011 Jag köpte ifrån Virginia Classic Mustang och i mitt fall så skall jag inte behöva byta någon bromspedal,det gäller år 65:a,66:a. Satsen som jag monterat heterBK391. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Berglund Posted April 28, 2011 Report Share Posted April 28, 2011 Stämmer du behöver inte byta pedal. Gäller endast skivbromsar senare årsmodellerHåller med "Affe Brandman" ovan. Du får leva med problemet eller försöka reducera kraften.Trumbromsar har ju en stor belägg yta. Så kopplar man på servo så är inte jag förvånad om man måste kontrollera kraften.Men nu säljer dom ju ett kitt så det borde väll vara ett färdigt kitt tycker man!Kittet är endast för automatlåda har du väll observerat?Byt till skivor istället! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted April 28, 2011 Report Share Posted April 28, 2011 Jag kanske är korkad, men frågar ändå.Är det en uppdelad behålare för bromsvätska, monterades inte 1965-66 års modeller,den kom 1967, okej 67ans används idag när man gör en uppdatering på 65-66.Har du den med två lika kammare för bromsvätska så skall den gå att använda somersättare, (trumbromsar), för ett tryggare bromssystem, att den svarar kraftigt kan bero på någon form av fel i ventilsystem hbc.Problemet kan också vara på annan plats i systemet, ett vanligt fenomen till atttrummor hugger, är att bromsband är skadade, ett exempel är spricka rakt övermellan nitar som bandet är fastsatt med, sprickan gör att bandet reser sig och bildar en kil som gör att det hugger kraftigt.Hur har du fördelningsblock till bromskretsar eller har du ledningar kopplade direktpå huvudbromscylinder, har du någon form av reduseringsventil till bakbroms. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.