Jump to content

Featured Replies

comment_104145

Har en manuell låda på ingång och tänker byta min automat mot manuell i 66:a mussen, känns lite fel att åka "sportbil" med invalidlåda ;) , finns det någon här som kan tipsa mig om problem som kan dyka upp? Jag får med allt utom pedalställ vid köpet ,även kardanstång . Lådan har suttit i en Fairlane 500 med 289 alltså samma motor som jag har i bilen.

Tar tacksamt emot tips och tankar från andra biltokar.

Mvh Thomas

• Author
comment_104169

Opps! Tror att fästet sitter på strutens vänstersida,har bara sett lådan på bilder. Längden på kardanen fixar jag i svarven om det behövs men det där med fästet verkar värre. Blir inte mycket sömn i natt heller verkar det som :). / Thomas

• Author
comment_104274

Har fått hem lådan och spakfästet sitter långt fram på struten, lådan är ca 25mm längre än c4:an och kardanen är 50mm kortare än mussens. Inget passar rakt på men det är väl bara att kavla upp ärmarna och bygga om så att det passar (känns bra att vara förberedd på problem i alla fall) vill komma ut på gatan i år och kommer troligen att byta låda till nåt mordernare i framtiden. Tack för era synpunkter / Thomas