mnilsson May 9, 2011 Report May 9, 2011 Hej,hur vet man om motorn pyser ut kompression i kylsystemet?Har problem med att kylvattnet försvinner ut genom (tror jag) slangen vid kylarlocket på min 66:a. Har lagt till en extra gummipackning för att kompensera för en ev slapp fjäder. Inget vatten i oljan, ny vattenpump, renspolad motor, termostaten kokad i äggkastrullen, ny treradig kyl och två elfläktar med termostatstyrning.....jag börjar misstänka det värsta. Ingen vitrök så det verkar inte läcka in vatten i loppen.//Mats Citera
mhdin May 10, 2011 Report May 10, 2011 Prova att byta locket. Ingen bra ide att kompensera med packningar o. dyl.När försvinner vattnet o. hur mycket?Hade själv liknande läckage gick inte att se var vattnet försvann, var en minimal spricka i en slang. Citera
mnilsson May 10, 2011 Author Report May 10, 2011 Jag inbillar mig att det är mer problem när man kör snabbare. Körde upp till Trollhättan i Söndags och det gick fint inklusive crusingen. På hemvägen fick jag hemlängtan och brände på och när jag kom hem var kylen halvtom. Det är alldeles blött under bilen och i hjulhuset på vänster sida så jag misstänker "skvallerslangen". Har satt en plastflaska på slangen så får vi se om den blir full...//Mats Citera
JanneJ May 11, 2011 Report May 11, 2011 Det kan vara så enkelt som kylarlocket, hade du bytt det? Citera
mnilsson May 11, 2011 Author Report May 11, 2011 Det är faktiskt det enda jag inte bytt. Tänkte att min extra packning skulle ge rätt fjädertryck. Får beställa ett.//Mats Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.