mike_musse 66 May 11, 2011 Report May 11, 2011 Det är något som klonkar till när jag kör över väggupp eller på grusväg funderar om det kan vara dax för att byta busningar i framvagnen eller vad tror ni det kan vara? tack för svar// Mvh Mike Citera
Klingan75 May 11, 2011 Report May 11, 2011 Är bussningarna aldrig bytta? Det lättaste att byta är gummina i krängningshämmaren. Är det glapp där kan det klonka. Nästa steg blir väl att kolla undre och övre länkarmarna. Skulle kunna låta från fjädern/fjädersäte också. Citera
mike_musse 66 May 11, 2011 Author Report May 11, 2011 Jag vet inte bilen blev min för 1,5 årsedan, men ska gå igenom och kolla lite tack för tipsen// Mike Citera
mike_musse 66 May 24, 2011 Author Report May 24, 2011 det låter troligtvis från dämparen. hur kan man gå till väga för det är inte orginal dämpare. finns det någon reparation sats eller liknande?// Mike Citera
Anderzzon May 28, 2011 Report May 28, 2011 Förutom det dom andra skrev så tycker jag att det bästa är hissa upp bilen, det gjorde jag idag... Fick ett konstigt läte som jag inte kände igen, ibland lät det som en spindelled ibland så gnällde hela framvagnen. Det visade sig att en bult för ena styrningsarmen hade börjat lossnat. Den sitter såklart med en sprint men det hade börjat gängat upp sig.Drog åt den sen funkade det kalas fint igen! Bästa att köpa nytt, kostar inte så mycket. Skulle det vara panik så går det att beställa på www.summitracing.com via dalhems för ca 14kr dollarn. Citera
Recommended Posts