volusia May 12, 2011 Report May 12, 2011 Har just köpt ett cold air kitt och en Diablo Predator. Nu undrar jag vilken map (Tune) man ska använda,det fins ju fler att välja på. Citera
BUSET May 13, 2011 Report May 13, 2011 kolla med säljaren eller med erik från torq då han säkerligen kan bjuda på en förklaring utan kostnad han kan allt om sånt här! Citera
Daniel Linde May 13, 2011 Report May 13, 2011 Jag är inte sådär jätte insatt i Predatorn. Men att föredra är ju alltid att någon gör en custom mappning.Vad jag minns gör varken Brenspeed eller Torq(Erik) mappar till Diablon utan endast till SCTn.Däremot finns ju Bamachips - http://bama.americanmuscle.com/// Danne Citera
AJ May 13, 2011 Report May 13, 2011 Har just köpt ett cold air kitt och en Diablo Predator. Nu undrar jag vilken map (Tune) man ska använda,det fins ju fler att välja på.Beroende på kit så brukar det följa med åtminstone 3 tunes för olika oktantal och en "performance" tune som ger bättre gasrespons och om man har automat, snabbare växlingar. Använd tunen med högsta oktantalet och tanka V-power så blir det bra Citera
MickeBus August 11, 2011 Report August 11, 2011 Har just köpt ett cold air kitt och en Diablo Predator. Nu undrar jag vilken map (Tune) man ska använda,det fins ju fler att välja på.Du får testa dig fram!Jag har en Predator U7140 (Rev 9) till min V6:a och där finns det en del CAI listade (K&N, JLT, Airaid, C&L, Stack?).Men du kan även testa med en performance tune (91 lr 93 som motsvarar 95 resp 98 oktan) men ändra MAF Curve +5% (enl. MikeL på Predator U.S.).Lycka till! Citera
Recommended Posts