Magnust May 15, 2011 Report May 15, 2011 HejÄr det någon som har bytt bakre vevaxeltätning utan att ta ur motorn??Den undre halvan går ju förstås att byta på plats men den övre!!!goda idéer välkomnas varmt.mvh/Magnus Citera
bosewallius May 20, 2011 Report May 20, 2011 Jag bytte den i min 289 HP i 67:a Shelbyn utan att ta ut motorn.Gå bara att göra med neoprene tätningen, inte med the rope seal.Bort med tråg samt bakre ramlagret. Dra ut den gamla tätningen ochsedan pressa in den nya övre delen med tummen. Gjorde ont och tog tid men det funkade.Sätt den lite off set och använd fett på läppen samt glöm inte några klickar silikon påytorna.Mvh Bosse CMC 342 Citera
CMC-49 May 20, 2011 Report May 20, 2011 Hur får man bort den gamla filt tätningen utan att ta av vevaxeln, helt omöjligt enligt mig..sen sitter det ett litet stift som ska se till att rope packningen inte ska glida runt, och får du ut ropet helt så har du ett helvete att pressa förbi gummipackningen för stiftet sitter i vägen... Citera
John May 20, 2011 Report May 20, 2011 Stiftet är inget problem det sitter i överfallet.Men är det rope tätning så är det inte lätt att få bort den del som sitter i blocket utan besvär. Citera
Magnust May 20, 2011 Author Report May 20, 2011 härligt o tack för tipset. jag har köpt packningar o ska smälla i dom nästa vecka, gummimodellen.vilka ytor menar du att man skall ha silicone på ??jo stiftet till den gamla ropepackningen! sitter den i blocket eller ramlageröverfallet? eller båda!?mvh/Magnus Citera
bosewallius May 21, 2011 Report May 21, 2011 Min motor hade en körd neoprene tätning så det var lättare att få ut och den var installeradmed ca 1cm ojämnhet mellan övre och undre mot ytorna i blocket och överfallet. Silikon emellan dessa ytor. Jag lägger alltid lite fett på läppen av tätningen så att den inte repas närman startar motorn med nya tätningen. Dessa tidiga fordmotorers bakre tätning är inte den smartastekonstruktion Detroit kommit fram med. Mvh Bosse CMC 342 Citera
Magnust May 27, 2011 Author Report May 27, 2011 Nu har jag bytt tätning med motorn på plats! var lite marigt att få få ut den ur överdelen men jag lirkade o lirkade! till slut gav den upp o ramla ut.Den nya var en barnlek att få i!Tätt blev det oxå nu e det bara att gå vidare på lådan! den läcker runt kickdownstaget, någon som har info om det ?Tackar för hjälpen.mvhMagnus Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.