MadMac May 9, 2004 Report May 9, 2004 Jag har en liten udda färgfråga...Är det någon som vet var man lättast kan få tag på en matchande matt aluminiumliknande färg till den underliggande breda listen i grillen på 67/68. Har kollat i min a böcker & lite varstans. När jag kollade på sprayfärger visade det sig att det fanns en uppsjö av olika nyanser av sådan silvermatt färg. På min bil har denna list varit blank, precis som alla lister. Tänkte fixa till den så det ser original ut... Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 10, 2004 Report May 10, 2004 Hej.Använd färg för fälgar om du skall lackera lister,jag har använt volvos fälgfärg för plåtfälgar. Den färgen stämmer perfekt för ändamålet. :wink: Citera
MadMac May 12, 2004 Author Report May 12, 2004 Tackar ödmjukast för tipset. Stämde perfekt. Lackat & klart... Citera
Tybalt cmc1443 May 21, 2004 Report May 21, 2004 Hej!Nu får man ju lite kalla kårar...Jag har precis avslutat ett ordentligt putsjobb på min grill till en 64 1/2 HT, där vissa delar på kromet var mattare än andra...Säg inte att det skulle vara mattare, för det tog mig en hel dag att putsa bort det. Cruel mistake...or not? /Mikael Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 22, 2004 Report May 22, 2004 Hej.Den yttre höga kanten på breda listerna runt grill-öppningen skall vara blankt, inre lägre och bredarekanten skall vara lackerad i silverfärgen som jag tipsade om tidigare. :wink: Citera
Recommended Posts