Jump to content

Projekt - Renovering av motorrum


Magnus S

Recommended Posts

Hej,

Nu har jag lagt upp lite bilder på mitt projekt http://www.mustangclubsweden.org/album.php?albumid=130

Vad ska man ha för färg till motorrummet, någon som har tips på bra färg? Visst är det halvmatt svart original? Inte helmatt.

Motorn ska vara blank svart vad jag vet, någon som kan bekräfta om det stämmer?

Målet med detta projekt är att laga lite rost uppe vid friskluftsintagen och samtidigt göra snyggt och rent i motorrummet. Jag vill få det att se original ut även fast jag kör med vässad 302:a byggd efter Edelbrocks performer RPM kit med alutoppar och allt sådant.

Sleeper är min melodi, jag gillar verkligen originalutseende på gamla bilar, men sedan får det gärna låta och gå lite extra.

Jag har även ett set med Styled Steels fälgar (15x7) som ska på i sommar. Till 2012 års säsong hoppas jag hinna lacka om bilen också i original Rangoon Red. Allt ska återställas innan jag är nöjd!

Link to comment
Share on other sites

Här är en PPG kod som jag fått av Amerikanska MCA domare:

Engine comp. Black. DP-90 or DAR 9000 with 25-30% Dx-625 flattener. PPG kan du troligen köpa via färgforum i Huddinge.

Link to comment
Share on other sites

Det var svårare än jag trodde att hitta någon som kan ta fram en vettig halvmatt svart. Tydligen är alla matta färger lite svåra och det är inte alla lacksystem som är bra på det.

Hoss Upplands Bilfärg http://fordonshobby.se/listing.php?id=180 fick jag bra hjälp och de verkade veta vad som gällde till sådana här bilar. De satte ihop ett komplett paket med halvmatt färg + härdare, grundfärg + härdare, förtunning och karosserikitt. Allt man behöver med andra ord.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...