Jump to content

Orginal höjd på fjädring 1967?


Schröder

Recommended Posts

Hejsan!

Är lite fundersam på vad det är för orginal höjd på en Mustang Ht med 289/302 från 1967?

Mått mellan skärmkant/mark?

Saken är den att min är lite hängig där bak och jag tänkte byta till 5-blads fjäderstockar men vill ju inte beställa några så bilen ser ut som ett höghus.

Därför tänkte jag försöka mäta mig till vilken sänkning jag ska satsa på med utgång ifrån orginal höjd.

MVH Schröder

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

JAg har måttet i min shop manual - ska försöka komma ihåg att kolla...men om du köper "standard fjädrar" eller GT (special handling) så är de ju gjorda för att ge rätt höjd. IMO en GT är inte högre än en standard, bara lite hårdare.

Om du inte vill beställa från USA så kontakta Tord på Vererra, han har ju sålt dessa komponenter under "eoner av tid" ;-) Han vet med säkerhet vad resultatet blir.

...dessutom finns ju fjädrar med "mid-eye" eller vända bussningar..

Ändrade %s av %s (%s)
mer info tillagd
Link to comment
Share on other sites

Slå en titt i din manual så löser det sig nog för mig :)

De fjädrar som jag funderade på var 5 blads heavy duty med mid-eye... Alltså ej orginal ;)

Vill dock mäta mig till resultatet med utång ifrån orginal höjd innan jag beställer nåt så jag vet att det blir bra!

Att utgå ifrån min nuvarande höjd på Mussen känns lite dumt pga fjädringen bak är rätt hängig, den har gjort sitt...

/MVH Schröder

Link to comment
Share on other sites

Schröder, har letat i 45 minuter nu, men hittar inte bilden jag sett tidigare. Trodde den fanns i Shop Manualen, men icke. Har skummat all annan tänkbar litteratur oxo

:-(

En original 67a hänger lite med bakdelen redan från start...men som sagt, ring och snacka med Tord Jönsson (sekreteraren i CMC) på Vererra Road Parts.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...