ht67 cmc 1502 May 13, 2004 Report May 13, 2004 NPD verkar ju vara väldigt bra och mycket grejer har de. Men hur har ni gjort som beställt? Måste man ringa till dem i USA och rabbla upp alla siffror mm. eller kan de ta emot order på e-mail? Citera
Dread May 13, 2004 Report May 13, 2004 Jag har visserligen inte beställt något från dem men det verkar ju gå att göra online via deras sida.http://www.nationalpartsdepot.com/international%20quote%20form.html Citera
ht67 cmc 1502 May 13, 2004 Author Report May 13, 2004 Tack! Jag härjade runt och såg andra formulär men inte det här. Är det någon mer som märkt att man inte kan kopiera text ur deras katalog i PDF format? Den är skyddad men det underlättar när man kan klippa och klistra produktnummer mm, speciellt när man ska ha många saker. Jag har iaf. låst upp min PDF katalog så att jag nu kan kopiera text mm. Skulle någon vilja ha den upplåsta varianten så är det bara att säga till. Citera
Håkan Skålberg May 19, 2004 Report May 19, 2004 Hej.Jag har beställt ett flertal gånger från NPD. Hela tiden har allt skötts via E-mail. Jag har deras katalog och bläddrar i, sedan mailar jag till dem vilka artiklar med nr, namn och antal jag vill ha. Efter någon dag kommer ett mail tillbaka med en bifogad order där samtlig information står. Jag kollar och godkänner. Man uppger kortnummer och de drar beloppet. Prylarna skickas oftast via flyg och anländer till flygplatsen här i Sverige. I Sverige lastas prylarna över till en speditör som tullar in varorna och ombesörjer frakten till din bostad. MYCKET SMIDIGT och snabbt. I våras köpte jag ett antal prylar tillsammans med några kompisar. Vi hade hemma sakerna för ca 10,40 SEK tullat och klart! Dollarn låg på ca 7,15-7,20.NPD var så snälla så de packade om alla produkter för att minimera volymen på paketen och därmed fraktkostnaderna.Håkan Skålberg070-5513113 Citera
Recommended Posts