johnem73 July 17, 2011 Report Share July 17, 2011 Hej körde sönder min vev axelmitt block var en strokad 302 (347)den klarade inte varvet ,så jag tänkte satsa på ett 4 bultat dart block 347.är det någon som vet om mina alumininium toppar från 302 an passar?passar även växel lådan på dart sb ford blocken?kanske alla fästen är lika?mycket tacksam för svar mvh john Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klingan75 July 18, 2011 Report Share July 18, 2011 Det bästa borde ju vara att skicka ett mail till Dart och tala om vilka toppar och vilken växellåda du har så borde de kunna hjälpa dig. Hittade ett spec sheet på deras hemsida om Dart SHP Ford 302 iron block. Där står att topplocksbultarna är ½ tum standard SVO with blind holes men det står inget om hur baksidan ser ut. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
CMC-49 July 19, 2011 Report Share July 19, 2011 Är säkert tillverkat så att all orginal utrustning passar.... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnem73 July 19, 2011 Author Report Share July 19, 2011 tackar har kollat med usa det är samma fästen på allt identisk med 302 fast tjockare gods ock 4 bultad vev nice more power! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klingan75 July 19, 2011 Report Share July 19, 2011 Jag antar att du har kollat och jämfört med Ford racing och deras "nya" Boss block. Ser ut att vara fler kylkanaler där.http://www.fordracingparts.com/parts/part_details.asp?PartKeyField=9085 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefan_borgen July 23, 2011 Report Share July 23, 2011 Det "nya" BOSS Blocket har kortare foder 120 mm ,stadard 289 har ca 127 mm. Många amerikanska motorbyggare tex joe sherman mm rekomenderar istället darts shp eller liknande.Har själv ett BOSSblock ska prova med 3.25 slag o kort skirt mahle kolvar så får se hur går.lycka till med bygget. //stefan Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnem73 July 23, 2011 Author Report Share July 23, 2011 besällde ett dart block 347 här om dagen hos precicionauto fick 600$ i rabatt som plåster på såren.köpte mitt tidigare block där.2-3 v väntan nicetackar john Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts