Jump to content

stefan_borgen

Medlemmar
  • Posts

    55
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

stefan_borgen's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

0

Reputation

  1. hej tror du får problem med bultarna. blocket har 1/2 tum 12.7 m.m och 302 topparna har 7/16 11.1m.m. du får välja på att borra om topparna till 1/2 eller byta toppar till eftermarknads modell. dom flesta använder sig av 1/2 bulthål .
  2. Köpte mina på clas ohlson med rätt höjd
  3. Hej är ganska säker 99% på att du har world Products windsor toppar . Vanligast är jr och sr modellerna. Kör själv med lite modifierade sr modellen . Tycker att det verkar vara en bra combo du har.
  4. tror att Victor jr och rpm insugen har samma höjd 5.750 in. ett luftfilter tex moroso 65910 med försänkt bas med 1/2 kan vara ett alternativ
  5. kammen är mycket snarlik ford289 hp kammen . en ganska bra gatkam bara kolla ventilspelet ibland
  6. Vad har du för grejer i motorn i övrigt? ska du inte varva över 6500 rpm så är rpm insuget bland det bättre.
  7. Har en dubbel v-rem pulley i järn om det är intressant
  8. Vill gärna veta om skillnaden mellan tråd skaparens och Thomas maskiner rent fysiska mått. Trodde att kaase topparna passade 429-460 motorerna större problem förutom andra kolvar. Ps här du kamdrivning och flexplate så inget har fastnat eller avkörd kamkedja. Lycka till
  9. Finns på Facebook pär har även en ny hemsida sök på Engine kit racing EKR AB
  10. Hej jag köpte en av Engine kit racing en enklare modell men då måste du köpa ett kitt med längre bult eller pinnbult som berglund skrev arp är best
  11. Tror att man menar 302 boss är 4 bult med klenare ytterbult . Har ett nyare boss block det är samma där 1/2 i dom inre och tror att det 3/8 på dom yttre, Har också återanvänt topp och ramlagerbult i hp byggen , inga problem.
  12. fråga nr 1 elektrisk oljetryckskontakt med förlängningsrör . nr 2 tomt hål peta med en liten mejsel. tror du får tvätta blocket mycket noga om oljan är koksad . kolla alla olja kanaler så att du inte har några pluggar.
  13. Beror väl på varvtal och användning. ska man köra snällt och fint följ original spec på olja. kör med lite större lagerspel när man varvar över 6000. använder hv-pump funkar fint.seriös varmkörning är väl a-o för alla typer av motorer
  14. det är det jag menar rätt olja för rätt användningsområde . där emot har jag inte upplevt några skadliga effekter av att köra med mineral 20-50 i lite hp maskiner
×
×
  • Create New...