Jump to content

Mustang cab -68 "vibrationer i kaross"


BJUDD

Recommended Posts

Hej Mustangägare! Jag köpte en cab-68 i våras och är i stort sett nöjd med den .Sedan dess har jag kört några hundra mil men när jag kör i ca 60-80 km /h vibrerar karossen kraftigt .Hjulen är balanserade och framvagnen är helrenoverad.Jag misstänker kardanaxeln eller bussningar i bakvagnen.Knutkorsen kan det väl inte vara!Tacksam för tips!

BJUDD(gammal Mustangägare)

Link to comment
Share on other sites

Hej Bjudd,

Har samma problem i min -68cab. Alla bussningar, både bak och fram + övre bärarmar bytta. Shelby-sänkning gjord och hjulen är balanserade.

i ca 70-90 skakar (mest framvagnen) det ganska mycket.

Jag har avfärdat det med "flat-spots" i däcken men nu när jag hör att du har samma problem, vet jag inte.

Också mycket tacksam för tips!!

Björn

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Har ochså samma problem på min 70:a cab. Har bytt alla bussningar i framvagn + Shelbysänkning + växelådsfäste + ny svängnings dämpare. Det blev bättre, men nu i vinter ska jag plocka ner kardanen och kolla den. Får nog också byta motorkuddarna. Upplever också att intensiteten i skakningarna varierar från gång till gång när jag kör bilen, men det kan också vara inbillning. Försöker undvika dom kritiska hastigheterna runt 70km/h.

/Dan

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Har ni trumbromsar fram?

Vi har en Falcon 65:a här hemma och den hade obalans i ena trumman fram.

Köpte en ny men det var lika mycket obalans i den.

Då ballanserade jag den gamla med slipmaskin och nu skakar det betydligt mindre. (Ja Ja jag ska fixa detta bättre någon gång.)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

jag har samma problem på min 67 GT cab. vibrationerna har kommit på dom sista åren, den har alla bussningar nya, ny kardan, däck mm. det enda som inte är bytt är främre motorfästen..... jag har ägt bilen i 30 år. Nya fästen är beställda.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...