Jump to content

Jaguarmotor i Mustang?


pools

Recommended Posts

Ford köpte ju upp Jaguar, men va då? Använde dom Jaggans motorer i senare Mussar? Anledningen till frågan är att vi hade en lokal träff tillsammans med just Jaggaklubben, och då påstod en Jaggamedlem, som tydligen ska veta det mesta om bilar och motorer, att det sitter en Jaggamotor i senare Mussar. Jag måste få veta för att kunna sprätta min kompis, Jaggaägare, på näsan! Mvh. P-O

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Det skulle kunna vara det bästa som hänt US Ford. Europeisk noggrannhet och amerikansk design. Med handen på hjärtat så är väl ingen amerikansk produkt något under av precision. Tänk dig en bil med Mustangens utseende och en modern europeisk drivlina. Se bara på alla frågor om modifikationer på forumet oavsett årsmodell. Mvh TC.

Link to comment
Share on other sites

Denna info hittade jag.

Men dock ingen Jaguar motor i någon Shelby.

[h=2]AJ30/AJ35[/h] The 3.9L (3934 cc) AJ30/AJ35 variant is a unique displacement used only by Ford and Lincoln and is built in Ford's Lima, OH engine plant. Bore is 86 mm (3.4 in) and stroke is 85 mm (3.3 in). The AJ35 version introduced for the 2003 model year added variable valve timing of the intake camshafts and electronic throttle control. While the block, crankshaft, pistons, and connecting rods are all unique to this displacement, many other parts are shared with the AJ-V8 engines produced in the UK by Jaguar.

Vehicles using this engine:

The last AJ35 was produced in March 2006 after only 3 years. Total run of AJ30/35 was nearly 250,000 units

The AJ-V8 is available in displacements ranging from 3.2 L to 5.0 L, and a supercharged version is also produced. Ford Motor Company used this small V8 in other products as well, including the Lincoln LS the 2002-2005 Ford Thunderbird as well as in several Land Rovers. The AJ-V8 was designed to use Nikasil-coated cylinders rather than the more-common iron cylinder liners. However, like the BMW M60, high-sulphur fuel reacted with the Nikasil liners and caused engine failures. Jaguar replaced affected engines, and has used conventional cast-iron linings ever since.

Link to comment
Share on other sites

Tack, för svaren! Jag har skickat ett SMS till min kompis om detta, nu för en liten stund sedan. Blir spännande att få hans svar! :-) Ford är ju fortfarande STÖRST! Mvh. P-O.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hej!

Det skulle kunna vara det bästa som hänt US Ford. Europeisk noggrannhet och amerikansk design. Med handen på hjärtat så är väl ingen amerikansk produkt något under av precision. Tänk dig en bil med Mustangens utseende och en modern europeisk drivlina. Se bara på alla frågor om modifikationer på forumet oavsett årsmodell. Mvh TC.

Vill man verkligen beblanda Engelsk kvalite med Europeisk? Den är ju lika med den Franska.

Kanske bara jag som har bara haft dåliga erfarenheter ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...