Jump to content

Recommended Posts

Ok, turbo då,men det ser ut som du får riva ner hela spisen,finns det inte enklare sätt att montera passande turbo som ger snabba hästar

Finns nog inte många Mussar med Turbo här i landet, kanske därför att det är så mycket jobb att fixa(glöm dessutom inte att bilprovningen inte kommer göra vågen när du ska besikta med kompressor/turbo) Däremot finns det desto fler med kompressor. Du får nog googla runt lite och kolla olika kit men skulle tro att det börjar på dryga 4000$ och uppåt. Hästkrafter från ca 420 och uppåt om vi pratar 4.6 l motorn. Bensinförbrukning är nog svårt att säga något om men min drar drygt 1 dl mer/mil. Beror ju på hur man kör. Har ett Vortech V3 kit och köpte just det kitet för att det är enklet att ta av och sätta på(bilprovningen :-)) Det är dessutom det "minsta" kitet just för att spara lite på motor och växellåda.

• 10 months later...

Jag har följt forumet till och från ett par år, men aldrig registrerat mig, men tänkte att idag är det dags. Jag har fått mycket hjälp av forumet, så tack hittills.

Jag tänkte även fläka in i denna gamla tråd med att det du letar efter hittar du här: http://www.allfordmustangs.com/forums/2005-2010-mustang-gt-tech/167124-s197-supercharger-turbocharger-specs.html

Jag har både kört med kompressor (saleen) och turbo (hellion).

Idag rullar min mustang -07 runt med 800hk/1100nm, laddar 0.9bar (hellion turbo) och är helt jävla otrolig att köra. Ni förstår säkert själva!

Jag har följt forumet till och från ett par år, men aldrig registrerat mig, men tänkte att idag är det dags. Jag har fått mycket hjälp av forumet, så tack hittills.

Jag tänkte även fläka in i denna gamla tråd med att det du letar efter hittar du här:l http://www.allfordmustangs.com/forums/2005-2010-mustang-gt-tech/167124-s197-supercharger-turbocharger-specs.html

Idag rullar min mustang -07 runt med 800hk/1100nm, laddar 0.9bar (hellion turbo) och är helt jävla otrolig att köra. Ni förstår säkert själva!

Kul att du registrerar dig! Å framförallt kul att du delar med dig av dina erfarenheter! Levande forum e toppen :)

Sjukt!

Någon mera info om bilen? Några bilder?

Jag tänkte även fläka in i denna gamla tråd med att det du letar efter hittar du här: http://www.allfordmustangs.com/forums/2005-2010-mustang-gt-tech/167124-s197-supercharger-turbocharger-specs.html

Vad är uppfattningen att Fords automatväxellåda i Mustangerna klarar för moment? Jag råkar nämligen ha en sådan i min bil, men skulle kunna tänka mig lite mer mos framöver. Såg att det fanns "utbytes-automater" som pallade upp mot 800Hk (drygt 1000Nm) , men dessa kostar ju en del.

mvh/ Ronis

(redigerad)
Vad är uppfattningen att Fords automatväxellåda i Mustangerna klarar för moment? Jag råkar nämligen ha en sådan i min bil, men skulle kunna tänka mig lite mer mos framöver. Såg att det fanns "utbytes-automater" som pallade upp mot 800Hk (drygt 1000Nm) , men dessa kostar ju en del.

mvh/ Ronis

Jag vågar inte svara på det exakt. Vissa original lådor tål mer, andra gör det inte. Jag har själv bytt ut min till en tr-6060 samt en spec koppling för att få det att hålla. (Manuell).

Allt hänger självfallet på hur mycket mer kraft du hade tänkt dig.

Ändrade %s av %s (%s)
Info